Hus i Brooklyn NYC

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Hus i Brooklyn NYC

Inlägg av Tidevarvets »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bjuder på ett övergivet hus som jag hittade i Brooklyn när jag strosade runt...
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

Alldeles lagom övergivet, snygga biler :)
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Tidevarvets""]

Bjuder på ett övergivet hus som jag hittade i Brooklyn när jag strosade runt...[/quote]

Finns massor av sådana hus i NY, tror jag kan ha något analogt foto från 1994 när jag var där och arbetade.
Kommer inte ihåg hur lagarna ser ut, men jag tror att det är fastighetsägaren som skall ombesörja rivning samt att det inte finns/fanns? något lagstöd för inom vilken tidsram.
Därför kan det stå hus i det skicket i många många år..
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

[quote=""bunkrologen""]Finns massor av sådana hus i NY, tror jag kan ha något analogt foto från 1994 när jag var där och arbetade.
Kommer inte ihåg hur lagarna ser ut, men jag tror att det är fastighetsägaren som skall ombesörja rivning samt att det inte finns/fanns? något lagstöd för inom vilken tidsram.
Därför kan det stå hus i det skicket i många många år..[/quote]

Precis, inget speciellt med huset!
Många står tomma i väntan på rivning som kan dröja riktigt länge som det verkar i det här fallet.
Dammet på insidan av fönstret på det här huset tyder ivarjefall att det var ett tag sedan någon har städat ;)

Har en del bilder på olika liknade hus, tycker det är härligt för syns skull när man glider runt i blandade stadsmiljöer för stämmningen ska ligga på topp!
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Tidevarvets""]Precis, inget speciellt med huset!
Många står tomma i väntan på rivning som kan dröja riktigt länge som det verkar i det här fallet.
Dammet på insidan av fönstret på det här huset tyder ivarjefall att det var ett tag sedan någon har städat ;)

Har en del bilder på olika liknade hus, tycker det är härligt för syns skull när man glider runt i blandade stadsmiljöer för stämmningen ska ligga på topp![/quote]

Ser ganska kul ut, brukar även finnas liknade hus som är rivna med ett motsvarande hål i stället..
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Sv: Hus i Brooklyn NYC

Inlägg av moraldk »

Mycket vackert hus! Synd om det rivs. Jag hade hellre sett att det renoverades..jag hade lätt velat bo i ett sånt!
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Tidevarvets""]
Bjuder på ett övergivet hus som jag hittade i Brooklyn när jag strosade runt...[/quote]

Snyggt! Men har du inga fler bilder? Hittar det inte på din hemsida...

Undra vad det huset skulle kosta om man skulle köpa det? Någon som har lite koll på fastighetspriser i NY?
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

[quote=""Frohike""]Snyggt! Men har du inga fler bilder? Hittar det inte på din hemsida...

Undra vad det huset skulle kosta om man skulle köpa det? Någon som har lite koll på fastighetspriser i NY?[/quote]

Tack, nej tyvärr har jag inga flera bilder på det här huset :(
kunde inte komma in då det var låst...
Har inte lagt upp några extra bilder på min blogg heller.
Kanske kan "trycka" in ett par fler hus, här i tråden vid ett senare tillfälle!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

verkar va en gammal barberarsalong i nedre botten, glasgrejen utanför var med största sannorlikhet en sån här en gång i tiden...


Bild
Skriv svar