Sida 2 av 4
Postat: mån 08 dec 2008, 14:16
av LowAndSlow
Vad säger man? Här är blir vi exalterade över en trevånings tegellimpa från 60 eller 70talet.
Västvärldens avindustrialisering är tydlig i sådana städer som Detoit. Man skulle kunna säga att Grängesberg, Frediksberg är våra Detroit.
Postat: tis 09 dec 2008, 20:22
av FH660
Det är först när man åkt på motorvägarna i Detroit, som verkar sakna underhåll på denna sidan VK2, som man förstår varför amerikanska bilar har sumpig fjädring....
Packard, Detroit
Postat: sön 14 dec 2008, 08:33
av jornmark
Sv: Packard, Detroit
Postat: sön 14 dec 2008, 14:07
av fransosen
Sv: Packard, Detroit
Postat: sön 14 dec 2008, 14:14
av fransosen
Postat: sön 14 dec 2008, 15:00
av wildhack
Postat: sön 14 dec 2008, 18:11
av Saddam
Det här var någonting nytt för mig, trode inte fabriken fanns kvar...
Tackar
Sv: Packard, Detroit
Postat: tis 16 dec 2008, 10:46
av Ärlige Harry
Detta var oerhört sevärt. Inte heller jag kunde i min vildaste fantasi föreställa mig att Packardfabriken skulle finnas kvar. Märket, som länge var ledande på lyxbilstillverkning, bet i gräset 1956 efter att ha köpts upp av Studebaker några år tidigare.
Studebaker gick samma öde till mötes någon gång i mitten på 60-talet, trots (eller på grund av) att de tillverkade läckra och raffinerade bilar som låg hästlängder före samtida amerikanska plåtpråmar i tekniskt avseende.
Och nu verkar resten av den amerikanska bilindustrin vara uppe till rakning. UE-resa till Detroit 2012, anyone?
Postat: lör 27 dec 2008, 22:05
av David M
En utflykt till Detroits forna bilfabriker år 2012 kan nog även kompletteras med ett par besök till några förorts"malls"
http://clusterstock.alleyinsider.com/2008/12/25-of-retailers-may-go-bankrupt
"En fjärdedel av alla detaljhandelsaffärer i USA kan vara borta inom två år"
Postat: ons 14 jan 2009, 08:38
av k4r4t3k4n4k4s