Övergiven stad i Polen

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Användarvisningsbild
katastroferna
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 25 apr 2010, 11:24

Övergiven stad i Polen

Inlägg av katastroferna »

Såg 00:00 igår kväll på Extrem Överlevnad på Discovery Channel och då var han i en övergiven stad och härjade. Det var i staden Gdynia som ligger i Polen.
Avsnittet heter "Urban Survivor" och var enligt min mening det bästa avsnittet pga. miljön :) .

Någon mer som såg programmet eller vet om det finns något liknande program, eller är det kanske någon som tex. varit i denna del av staden det handlar om och i så fall hur var det?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
katastroferna
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 25 apr 2010, 11:24

Inlägg av katastroferna »

Det är inte samma stad, jämförde kartbilder och såg att de ligger i angränsande "län" till varandra. Gdynia är inte helt övergiven för han kom på en trafikerad del av staden efter en tur i avloppssystemen under staden.
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""katastroferna""]Såg 00:00 igår kväll på Extrem Överlevnad på Discovery Channel och då var han i en övergiven stad och härjade. Det var i staden Gdynia som ligger i Polen.
Avsnittet heter "Urban Survivor" och var enligt min mening det bästa avsnittet pga. miljön :) .

Någon mer som såg programmet eller vet om det finns något liknande program, eller är det kanske någon som tex. varit i denna del av staden det handlar om och i så fall hur var det?[/quote]

Det verkar konstigt... Det är ju till Gdynia Polenfärjorna går från Karlskrona och i Gdynia man hoppar av för att shoppa - känns inte som att det skulle stämma med en övergiven stad. Rätta mig om jag har fel, men är det inte Gdynia, Gdansk och Sopot som kallat "3-stads området" eller nåt sånt... Att Gdynia skulle vara helt eller delvis övergiven är inget jag hört talas om - men så såg jag inte programmet heller... Skulle det vara så däremot så har vi ju ett riktigt smörgåsbord bara en partykryss bort... ;)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Också lite undrande. Det var ju en liten håla. Tyskarna döpte om den till "Gotenhafen" och byggde ut. Efter kriget satsades det nog rätt mycket på denna hamnstad.

Försökte kolla på Discoverys hemsida men fick inte upp något. Men vem vet? Varvkris mm kanske har gjort delar till en UE-miljö?
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

[quote=""Elagabalus""]Också lite undrande. Det var ju en liten håla. Tyskarna döpte om den till "Gotenhafen" och byggde ut. Efter kriget satsades det nog rätt mycket på denna hamnstad.

Försökte kolla på Discoverys hemsida men fick inte upp något. Men vem vet? Varvkris mm kanske har gjort delar till en UE-miljö?[/quote]

Är det http://dsc.discovery.com/videos/man-vs- ... -survivor/ ?
Användarvisningsbild
katastroferna
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 25 apr 2010, 11:24

Inlägg av katastroferna »

[quote=""Colarain""]Det verkar konstigt... Det är ju till Gdynia Polenfärjorna går från Karlskrona och i Gdynia man hoppar av för att shoppa - känns inte som att det skulle stämma med en övergiven stad. Rätta mig om jag har fel, men är det inte Gdynia, Gdansk och Sopot som kallat "3-stads området" eller nåt sånt... Att Gdynia skulle vara helt eller delvis övergiven är inget jag hört talas om - men så såg jag inte programmet heller... Skulle det vara så däremot så har vi ju ett riktigt smörgåsbord bara en partykryss bort... ;) [/quote]

Som jag skrev i andra inlägget så är inte hela staden övergiven :) verkar iaf vara stora delar av hamnen som är öde :) .

[quote=""2GooD""]Är det http://dsc.discovery.com/videos/man-vs- ... -survivor/ ?[/quote]

Där har vi det.
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

[quote=""katastroferna""]Där har vi det.[/quote]
Enligt en del sidor på nätet så är det ju Skrunda-1 i Lettland, men hur det hänger ihop med text på polska vet jag inte. Avsnittet kanske är inspelat på flera platser som sedan klippts ihop lite snyggt?
Användarvisningsbild
katastroferna
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 25 apr 2010, 11:24

Inlägg av katastroferna »

[quote=""2GooD""]Enligt en del sidor på nätet så är det ju Skrunda-1 i Lettland, men hur det hänger ihop med text på polska vet jag inte. Avsnittet kanske är inspelat på flera platser som sedan klippts ihop lite snyggt?[/quote]

Jag är ingen expert på filmredigering men det är nog möjligt att det är olika städer men bra var programmet iaf :rolleyes: .
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""2GooD""]Avsnittet kanske är inspelat på flera platser som sedan klippts ihop lite snyggt?[/quote]
Mycket möjligt, hade inte förvånat mig då det mesta i den där serien luktar en aning överdrivet.

Säga vad man vill om Bear... de där miljöerna såg i alla fall trevliga ut.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar