Sällskapsresa?

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sällskapsresa?

Inlägg av Ärlige Harry »

Jag har länge velat resa till Det Stora UE-objektet, nämligen Tjernobyl och Pripjat. Är någon eller några här intresserade skulle vi kunna ordna en resa under 09.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Jag skriver direkt upp mig på intresselistan för en ev resa. För mig handlar det inte om utan när det blir av.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Sällskapsresa?

Inlägg av Grishnac »

Ja jag skulle inte vara omöjlig, det är en ekonomisk fråga bara.
Användarvisningsbild
Klingen
Inlägg: 49
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 19:33
Kontakt:

Sv: Sällskapsresa?

Inlägg av Klingen »

Tid och pengar står som vanligt ivägen...
Intresse finns absolut, så hag tar gärna del av information framöver i alla fall.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Var ett gäng som via fotosidan.se som var dit för ett par veckor sedan, en Svensk kille som verkar bo i Ukraina som råddade ihop det hela. (Om jag inte läst fel)

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=90970

Var lockande. Räknade på det hela, skulle med flyg, boende, besöksavgift, mat. öl osv, ha landat på runt 6.000 kr för resan/besöket.

Väl värt det, men var lite tajt om pengar den här sommaren :mad:

/B
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Inlägg av Ärlige Harry »

[quote=""benkar""]Var ett gäng som via fotosidan.se som var dit för ett par veckor sedan, en Svensk kille som verkar bo i Ukraina som råddade ihop det hela. (Om jag inte läst fel)

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=90970

Var lockande. Räknade på det hela, skulle med flyg, boende, besöksavgift, mat. öl osv, ha landat på runt 6.000 kr för resan/besöket.

Väl värt det, men var lite tajt om pengar den här sommaren :mad:

/B[/quote]

OK, 6 000 är pengar det också, men det här är ju en once-in-a-lifetime. Man får väl stå ut med ukrainska lopphotell och möjligen dra ner lite på ölen så ska det nog gå.

Kan vi få med oss Jörnmark också? Det vore trevligt. Thernobyl är ju ett måste för boken "Dj*t övergivna platser". Eller hur?

/Harry
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Har ett tag funderat på detta och intresse finns även härifrån.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Ärlige Harry""]OK, 6 000 är pengar det också, men det här är ju en once-in-a-lifetime. Man får väl stå ut med ukrainska lopphotell och möjligen dra ner lite på ölen så ska det nog gå.

Kan vi få med oss Jörnmark också? Det vore trevligt. Thernobyl är ju ett måste för boken "Dj*t övergivna platser". Eller hur?

/Harry[/quote]
I´m on.
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Inlägg av Ärlige Harry »

[quote=""jornmark""]I´m on.[/quote]

Super. Jag börjar rota så smått i detta. Den som har info, kontakter etc. (benkar kanske) får gärna höra av sig till mig. Målet bör väl vara att åka under nästa år.

Min agenda styrs av att jag driver eget företag, dvs. ingen annan betalar min lön, men det finns en viss frihet. Idealt skulle man åka i perioden juni-augusti. Hur länge ska man vara borta? Frågorna hopar sig. Det här kan bli strålande (sorry).

/H
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""Ärlige Harry""]Super. Jag börjar rota så smått i detta. Den som har info, kontakter etc. (benkar kanske) får gärna höra av sig till mig. Målet bör väl vara att åka under nästa år.

Min agenda styrs av att jag driver eget företag, dvs. ingen annan betalar min lön, men det finns en viss frihet. Idealt skulle man åka i perioden juni-augusti. Hur länge ska man vara borta? Frågorna hopar sig. Det här kan bli strålande (sorry).

/H[/quote]

Det lär finnas både 1 och 2 dagars resor in i zonen, med någon form av övernattning. Sökte bara lite löst och hittade iaf ett företag som anordnade 1 dagars tripp in i zonen.

http://www.kievtravel.com.ua/kievtours.php#tour9
Skriv svar