Sällskapsresa?

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

[quote=""Ärlige Harry""]Preliminärt april 2009.[/quote]


Segt, jobbar i Shanghai under hela april
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""snoken""]Segt, jobbar i Shanghai under hela april[/quote]

Du ska väl inte klaga, Shanghai är väl inte helt fel.

Ungefärligt pris någon?
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Bunkar-Fia
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 07:48

Inlägg av Bunkar-Fia »

Hej alla, nyreggad medlem pga just denna resa. Jag är väldigt intresserad, och troligen även min sambo. Lite beroende på kostnader naturligtvis. Keep me posted!

Ang. killen på fotosidan som ordnade en resa till Pripyat, så är det faktiskt en gammal kompis till mig :-) Har mejlat honom för lite detaljer...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Bunkar-Fia""]Hej alla, nyreggad medlem pga just denna resa. Jag är väldigt intresserad, och troligen även min sambo. Lite beroende på kostnader naturligtvis. Keep me posted!

Ang. killen på fotosidan som ordnade en resa till Pripyat, så är det faktiskt en gammal kompis till mig :-) Har mejlat honom för lite detaljer...[/quote]

Någon nämnde 6ooo kr för en resa, kanske inget exakt pris men ta det som ett ungefärligt riktpris...

Jaså, en gammal kompis. Han kanske kan ge oss några bra tips...
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Inlägg av Ärlige Harry »

[quote=""Bunkar-Fia""]Hej alla, nyreggad medlem pga just denna resa. Jag är väldigt intresserad, och troligen även min sambo. Lite beroende på kostnader naturligtvis. Keep me posted!

Ang. killen på fotosidan som ordnade en resa till Pripyat, så är det faktiskt en gammal kompis till mig :-) Har mejlat honom för lite detaljer...[/quote]

Bra med gamla kompisar! Kan du inte pm:a mig när du fått kontakt med honom.

Hm. Det här började med ett enkelt inlägg på forumet och har nu vuxit till en mindre folkvandring. Kul!
gustavek
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 13 nov 2008, 23:04

Inlägg av gustavek »

[quote=""Saddam""]Någon nämnde 6ooo kr för en resa, kanske inget exakt pris men ta det som ett ungefärligt riktpris...

Jaså, en gammal kompis. Han kanske kan ge oss några bra tips...[/quote]

Hejsan jag är ny på detta forum, men har besökt just den platsen. Tror det landade på runt 1100 kr för en dagsutflykt från Kiev. Sedan kunde man köpa fotoböckernas fotobok dock på ryska för 60 grivna väl på plats, det serverades även en traditionell ukrainsk fyrarätters(!) lunch som ingick i priset.
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

Jag skulle inte direkt tacka nej till att följa med, pengar och tid går onekligen att få fram till en sådan resa.

lite av en dröm att besöka det
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sv: Sällskapsresa?

Inlägg av Ärlige Harry »

Hej,

Mina planer för i vår har blivit omkastade, så Tjernobyl/Pripjat i april blir inte möjligt. Däremot är jag intresserad av att ge mig iväg längre fram, någon gång måste man ju se stället.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Ok, hör av dig när du vet mera. Ingen brådska då staden inte försvinner någonstans... he he.

Hade varit en mäktig upplevelse, oavsett om man är i en grupp med guide eller beger sig ut för att spana in stadens mer bortglömda ställen(vilket man nog inte vågar göra...).
Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Inlägg av SPR »

Flyg med lufthansa från Sthlm kostar 1800 kr. Sen är det 10 mil från Kiev till Pripyat.
Jag åker troligtvis i sommar.
Skriv svar