Sällskapsresa?

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Vilken bra sida detta är :) Jag har oxå som dröm att åka dit. Just nu är pengar hinderet för mig så om det blir senare än april hoppas jag kunna åka med. Så jag är helt enkelt oxå på att åka på Sällskapsresa.
En fråga dock. finns det svensk kaffe på hotellet? Ha ha kunde inte låta bli :)

Det enda jag kan bidra med är att om man vistas en dag i Tjernobyl så är stålningen ungefär lika stark som när du flyger. Alltså inte så farlig men en två dagars är jag nog för feg för :)

Fredriksson
Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Inlägg av SPR »

[quote=""Fredriksson""]Vilken bra sida detta är :) Jag har oxå som dröm att åka dit. Just nu är pengar hinderet för mig så om det blir senare än april hoppas jag kunna åka med. Så jag är helt enkelt oxå på att åka på Sällskapsresa.
En fråga dock. finns det svensk kaffe på hotellet? Ha ha kunde inte låta bli :)

Det enda jag kan bidra med är att om man vistas en dag i Tjernobyl så är stålningen ungefär lika stark som när du flyger. Alltså inte så farlig men en två dagars är jag nog för feg för :)

Fredriksson[/quote]

Utveckla gärna jämförelsen flygning vs tjernobylbesök ur strålningssynpunkt.
Förstår inte riktigt.
/J
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

Hur är det med visum och sådant numera?
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Strålningen du utsätts för ökar med hjöden över jorden du befinner dig, enkelt uttryckt.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""loop""]Hur är det med visum och sådant numera?[/quote]

Svenska medborgare behöver inget visum till Ukraina för vistelse upp till 90 dagar.

http://www.swedenabroad.com/Page____37560.aspx

Kollade upp Oslo - Kiev för ett tag sen. 350 NOK i mars med Wizz Air. Men det verkar ju vara skapligt kallt då. :)
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""Fredriksson""]
Det enda jag kan bidra med är att om man vistas en dag i Tjernobyl så är stålningen ungefär lika stark som när du flyger. Alltså inte så farlig men en två dagars är jag nog för feg för :)

Fredriksson[/quote]

De där stämmer nog inte helt skulle jag tro, tills för lite sedan så är det vissa ställen man över huvudtaget inte får vistas på, bl.a skall man hålla sig undan grönområdena.

Sen är ju dock staden Tjernobyl och Pripyat 2 olika ställen.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Nu har jag inte läst hela tråden här men, är detta en resa som håller på att planeras till tjernobyl? Isf är jag väldigt med på den ifall den är öppen för alla! Har ni något ev pris på hela paketet?
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Svenska medborgare behöver inget visum till Ukraina för vistelse upp till 90 dagar.

http://www.swedenabroad.com/Page____37560.aspx

Kollade upp Oslo - Kiev för ett tag sen. 350 NOK i mars med Wizz Air. Men det verkar ju vara skapligt kallt då. :) [/quote]

Gött. Jag vill ju till Transnistrien :cool:
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""CB Milton""]Det är inte säkert att den ryska hackspetten finns kvar för jag läste någonstans att den skulle monteras ned och bli skrot. Men hur vette sjutton med tanke på att den är duktigt radioaktiv.[/quote]

Den står kvar... ett ställe man borde besöka under en ev. resa i denna region!

Den enda militäranläggningen som övergavs då under 1986...?
Skriv svar