Östra Lettland/Litauen

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Östra Lettland/Litauen

Inlägg av jornmark »

Befinner mig på resa i Östra Lettland/Litauen med ett par vännninor. Lämnar en lägesrapport här.

Man kan säga att hela området är häpnadsväckande fullt av objekt. Här finns alllt:kyrkor, begravningsplatser, kolchoser, krigslämningar, jättefabriker, spaanläggningar, hus som inte byggts färdigt - och mitt i allt skiner Swedbank och SE bankens stiliga skyltar. Får en att fundera över hur mycket förluster som ligger i deras pipeline.

Men jag rekommenderar varmt ett besök i den här trakten, och jag kan garantera att del 3 "Östersjöns Övergivna Platser" kommer att bli något i hästväg.
Senast redigerad av 1 jornmark, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Östra Lettland/Litauen

Inlägg av Grishnac »

Alltså - jag kommer sparka på karl´n en vacker dag
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Jaså, har de internet där? Skämt åsido...

UE i Sverige är något av en sport då det inte finns övergivna platser på alla orter... men i forna Sovjetstater kryllar det av sådant, där borde det då naturligtvis vara mindre vanligt med "OJ" eller "Ahaaa-upplevelser"... om man inte nu kommer från utlandet...

Är sugen på att Estland, upplever du någon större skillnad på Estland och Lettland/Litauen?
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Saddam""]Jaså, har de internet där? Skämt åsido...

UE i Sverige är något av en sport då det inte finns övergivna platser på alla orter... men i forna Sovjetstater kryllar det av sådant, där borde det då naturligtvis vara mindre vanligt med "OJ" eller "Ahaaa-upplevelser"... om man inte nu kommer från utlandet...

Är sugen på att Estland, upplever du någon större skillnad på Estland och Lettland/Litauen?[/quote]
Kom just fram till hotellet i Vilnius. Dom hade nät här också...
Allmänt sett blir det mer ruiner ju längra österut man kommer. Estland har sitt område bortåt Narva som är något i hästväg.
Och det blir en hel del AHA, trots allt, för många prylar är storslagna. Monument/byggnader som är förknippade med det gamla kommunistpatiet är mina favoriter.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Har du hittat några platser med militär anknytning?
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Saddam""]Har du hittat några platser med militär anknytning?[/quote]

Back in town. Det bästa jag hittade blev en del sportanläggningar och ett kulturpalats. Jobbar med uppdateringen nu.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""jornmark""]Back in town. Det bästa jag hittade blev en del sportanläggningar och ett kulturpalats. Jobbar med uppdateringen nu.[/quote]

looking forward to it !
Skriv svar