UE - paris

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

UE - paris

Inlägg av zenit »

då jag inte hittat någon tråd om detta så startar jag en. gillar att fota UE och därför undrar jag häftiga ställen i paris att UE:a på, dom jag varit på är: 1. Tour Saint-Jacques (tyvärr är ombyggnaderna klara så nu är det inte längre tillgänglig, annars sjukt bra utsikt). 2. Katakomberna, norra ingången (10:e arr., andra ingångar?). någon som har några tips på andra ställen? gärna högt upp (har skyline-fetish :) )
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

La Defense...
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""Mirage""]La Defense...[/quote]

uppe eller innuti?
Senast redigerad av 1 zenit, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: UE - paris

Inlägg av Grishnac »

Någon av killarna på infiltration.org hade skrivit en journal från ett besök i katakomberna i Paris - något av det sjukaste jag har hört om. Där nere finns nog att titta på för några år framöver.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

appropå katakomberna så har dom gjort en film om dessa som heter "Dead Space".
Mycket sevärd rulle även om den förekommer en del klottrande i filmen.

http://www.deadspacemovie.com/
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""Grishnac""]Någon av killarna på infiltration.org hade skrivit en journal från ett besök i katakomberna i Paris - något av det sjukaste jag har hört om. Där nere finns nog att titta på för några år framöver.[/quote]

om du har sett "into the darkness" så får man ju följa ett gäng (typ 3 generationer, föräldrar och farföräldrar som sitter där och fikar :D ) som har utflykter och picknickar där nere (tror även att det var deras biograf man hittat där). Men jo, katakomberna är inte små. Någon som har några andra ingångar dit då?

fan va jag vill gå upp på Saint-Jacques igen. Därifrån kunde man ju även gå över på andra tak tror jag, han dock inte utforska så mycket :(

saint sulpice finns iaf kvar, dock är man inte lika dold där eftersom det är turister där typ dygnet runt. tror inte dom blir så glada om man springer uppe i kyrkan (man kan se ända upp till toppen från golvet tyvärr). dock ska det finnas en väg ut på taket dock har jag inte hittat det.
Senast redigerad av 3 zenit, redigerad totalt 0 gång.
Peeeter
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 18:44

Inlägg av Peeeter »

Pá "Dead Space" ár det ocksá en man som gick ner dit fórst med sin mor...
Várt film.
/OT
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Med risk att ta ton från ett annat forum. Visa lite bilder istället för bara sitta och tigga ställen.
zenit
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 16:04

Inlägg av zenit »

[quote=""Mirage""]Med risk att ta ton från ett annat forum. Visa lite bilder istället för bara sitta och tigga ställen.[/quote]

tyvärr var detta 2006 och införskaffade en digitalkamera först månaderna efter. åker jag dit igen ska jag absolut fota.

tigga ställen? jag undrar om någon hade nåt roligt ställe att besöka om man skulle åka dit till sommarn. jag har ju delat lite också så jag sitter ju inte bara och tigger.
Skriv svar