min urbex tur i UK

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

min urbex tur i UK

Inlägg av jaswane »

Var nylig på en fantastisk urbex foto tur England rundt. Totalt ble det 10 lokasjoner på under firedager og 175 mil i bil. Crewet var fem stykk, to fra Norge og resten England.

UE er ganske hardcore i forhold til f.eks. Tyskland. I England er det vakter, høye piggtrådgjerder, diverse sensorer og vakter med hunder. Lærte endel nye triks om hvordan klatre over gjerder men uten hjelp fra de fantastiske engelske urbexerne som var med oss hadde vi aldri klart å komme inn på disse stedene. Mange av stedene betegnes omtrent umulig å komme inn i det engelske urbex community'et.

Jeg har lagt ut endel bilder på flickr allerede og etterhvert kommer det mer uredigerte dokumentasjonbilder på bloggen.

Fra en slags delvis nedlagt presteskole som har et fantastiskt lite forlatt kapell blandt annet.
Bild

Bild

Fra et flott gammelt mentalsykehus nord i England med fin fasade, men veldig ødelagt inni:
Bild

Bild

Fra et litt mer moderne forlatt sykehus midt i en by. Var blandt annet denne røntgen maskinen her:
Bild

Bild

Fra et likhus som ble stående ubrukt i 1990. Det rare med stedet var at det fortsatt var strøm, vann i kranen og verktøyene på benken virket. Inngangen ble overvåket med kamera.
Bild

Fra et mentalsykehus som på slutten av 60 tallet ble omtalt som Horror Hospital fordi pasienter ble slått, dratt etter håret, sperret inne her og der og tent på av pleierne.
Bild

Bild

Håper dere liker dette. Kommer mer etterhvert.. og ligger allerede mer på flickr. :)
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Sv: min urbex tur i UK

Inlägg av erro »

Det ser ut som en väldigt lyckad rundtur!
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Produktiv helg, Flott! :D
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Väldigt fina bilder. Vill gärna se mer. Har du det på flickr/bloggen?
Tassadar
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 01 mar 2011, 20:26

Inlägg av Tassadar »

der var det en behage? fra sju bilde, likhus?


takk


Tassadar
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Grymt !

vill se mer bilder....
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

Helt otroligt snygga bilder. Hur har dessa blivit redigerade? helt fantastiskt.
Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

Takk for kommentarer folkens. Hyggelig dere setter pris på arbeidet mitt. :)

[quote=""dhx""]Väldigt fina bilder. Vill gärna se mer. Har du det på flickr/bloggen?[/quote]
Ja det ligger noe mer på flickr og det er der jeg først legger ut noe. Bilder på bloggen kommer etthvert.. men tar litt tid å fikse. Har så mye bilder osv å gå igjennom + at jeg må finne litt mer ut om historiene til stedene osv.

[quote=""Bunkerbus""]Helt otroligt snygga bilder. Hur har dessa blivit redigerade? helt fantastiskt.[/quote]
Takk. I utgangspunktet er bildene satt sammen av 3 forskjellig eksponerte bilder med HDR programmet Photomatix, og siden justert litt mer curves og levels i Photoshop.
Urban Exploration Gabriel
Inlägg: 117
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 17:23

Inlägg av Urban Exploration Gabriel »

Sjukt bra bilder :cool:
Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

Bloggen er oppdatert med flere dokumentasjons bilder fra noen av stedene på Englandsturen.

Siste innlegg: Whittingham Hospital

Bild

For de som ikke har sett det (mener jeg har postet dette før) ligger det også poster fra en nedlagt presteskole med kapell, Asylum HR og et forlatt likhus der.
Skriv svar