London - Vad finns där?

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

London - Vad finns där?

Inlägg av PringlesMannen »

Hejsan alla glada! Om cirka 1 månad så åker jag på en Weekend till London.
Skulle behöva lite tips om ställen. Har aldrig varit där förut, och är alltså helt ny på stället.
Vet ni något ställe som är övergivet och mysigt att besöka?
Håller på att dra ihop en film, och några internationella ställen skulle vara så perfekt för den!

Har kollat runt lite överallt, och visst har man hittat ställen.
Men det är ställen som man måste känna folk i landet för att komma till! :D
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Kolla på engelska 28dayslater.co.uk. West Park Asylum verkar ju poppis, men de håller på att riva det, så jag vet inte hur mycket som finns kvar, men det kan du nog snoka reda på där.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Ev. rester, om de inte är bortstädade inför OS nästa år, av det stora gasverket Beckton Gaswork. Det var baserat på kol och lades ned 1970 när det blev utkonkurrerat av naturgas.

Mycket är rivet. Mycket blev förstört under inspelningarna av Stanley Cubricks "Full metall jacket". Inledningsscenerna till James Bond - For your eyes only är inspelade omkring Beckton gasverk. Det står mer om det på engelska wikipedia.

Bild
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Sv: London - Vad finns där?

Inlägg av erro »

Millenium Mills:

http://wikimapia.org/469608/Spillers-Mi ... s-derelict
http://www.contaminationzone.com/Gallery9.php

Vet inte om man kan komma in på något lätt sätt dock. Fin vy finns annars från andra sidan vattnet vid mässan ExCel London. Planer finns på att bygga om/renovera byggnaden till lägenheter tydligen (Mills alltså, inte mässan...)
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
trafikpolisen
Inlägg: 128
Blev medlem: fre 19 jun 2009, 16:49

Inlägg av trafikpolisen »

Ha, ska på weekend dit den tolfte, men tvekar på att mitt resesällskap är intresserat av dylika sevärdheter tyvärr..
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

En båttur längs Themsen borde ju vara en väldigt trevlig UE-semester. Det verkar ju finnas mängder av gamla industriminnen som fortfarande står kvar i London.
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Jag har 0-koll på England vad det gäller ruiner (förutom en hel del underbara gallerier man bläddrat igenom), men fått uppfattningen att England är ett land fullt av väktare, poliser och övervakningskameror, främst vad det gäller tätbefolkade områden, någon som vet hur det är egentligen?

En Engelsk ruinturist kommentar om ett besök på andra sidan kanalen, en förvåning över att det bara var att knalla rakt in i ruinen, tyder på att England kan vara jobbigt? -"Considering you can just walk into this from a well used dog walking area, there are no Land Rovers to dodge, dodgy security guards to hide from and CCTV to catch you, it is in an amazing condition"

/B
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""benkar""]Jag har 0-koll på England vad det gäller ruiner (förutom en hel del underbara gallerier man bläddrat igenom), men fått uppfattningen att England är ett land fullt av väktare, poliser och övervakningskameror, främst vad det gäller tätbefolkade områden, någon som vet hur det är egentligen?

En Engelsk ruinturist kommentar om ett besök på andra sidan kanalen, en förvåning över att det bara var att knalla rakt in i ruinen, tyder på att England kan vara jobbigt? -"Considering you can just walk into this from a well used dog walking area, there are no Land Rovers to dodge, dodgy security guards to hide from and CCTV to catch you, it is in an amazing condition"

/B[/quote]


Är ungefär samma uppfattning som jag har fått då jag läst engelska siter, att det är mycket övervakning och sällan objekt som står öppna. Vet att jag läste i nån tråd att rivningsfirmorna i england köper rätten till allt "lösöre" i form av keramik / koppar / osv osv som kan generera pengar och säljer det vidare på ett annat sätt än här i sverige. Så när dom väl fått ett jobb gällande en fastighet så tillsluter dom den hermetiskt mot tjuvar.
Skriv svar