Militärsjukhus Tyskland

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Det är nästan ofattbart hur mkt rester det verkar att finnas i Tyskland. riddar m hade lagt upp bilder från "Koralle" såg jag. En plats jag knappt visste om innan. I Zossen skall väl de allra största anläggningarna funnits? Mkt sprängt och mkt underjord så jag vet inte hur tillgängligt det är.

I de delar man förlorade finns spår av liknande anläggningar. Talar bla om Polen och fd Ostpreussen
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Elagabalus""]Det är nästan ofattbart hur mkt rester det verkar att finnas i Tyskland. riddar m hade lagt upp bilder från "Koralle" såg jag. En plats jag knappt visste om innan. I Zossen skall väl de allra största anläggningarna funnits? Mkt sprängt och mkt underjord så jag vet inte hur tillgängligt det är.

I de delar man förlorade finns spår av liknande anläggningar. Talar bla om Polen och fd Ostpreussen[/quote]

Mmmh Koralle området är trevligt, underjordsanläggningen är makalöst stor. Dock så är det inte så mycket mer än betong och tomma rum om än med makaber historia. Tyskland är i alla fall i mina böcker fortfarande favoritland när det gäller ruiner. Dock så är mycket övervakat och dom flesta anläggningar Ryssarna lämnade efter sig ägs idag av fastighetsbolag med övervakning av väktare, dock långt ifrån allt....
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

Håller med, mycket fina bilder! Både statyn och medicinflaskorna gick oss obemärkt förbi i somras, i vilken byggnad fanns dem? Var där 7 timmar i somras, underbart område. Skulle gärna tillbaka nästa gång jag är i området, för det var de sju bästa timmarna under hela resan :)




(och till dig som tipsade mig om detta: återigen stort tack!)
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Inlägg av fransosen »

[quote=""rjd2""]Nope inte B........ H..........

Arkitekturen snarlik på vissa ställen dock.[/quote]

H eller G? ;)
Fina kort!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Ant""]Håller med, mycket fina bilder! Både statyn och medicinflaskorna gick oss obemärkt förbi i somras, i vilken byggnad fanns dem? Var där 7 timmar i somras, underbart område. Skulle gärna tillbaka nästa gång jag är i området, för det var de sju bästa timmarna under hela resan :)




(och till dig som tipsade mig om detta: återigen stort tack!)[/quote]


Åhh tusan trodde jag och riddarn var ensamma om att vart där iaf här på 28ds, men ack så fel man kan ha. Om nån mer skulle veta var det här nu är nånstans, vg outa det inte.
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

[quote=""rjd2""]Åhh tusan trodde jag och riddarn var ensamma om att vart där iaf här på 28ds, men ack så fel man kan ha. Om nån mer skulle veta var det här nu är nånstans, vg outa det inte.[/quote]

Nästan ensamma i alla fall :)
Jag håller självklart tyst om det, info om den platsen stannar hos mig. Ganska förstört ställe tyvärr, men gillar det skarpt!
Senast redigerad av 2 Ant, redigerad totalt 0 gång.
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Skriv svar