Hotel Ambassador, Plat, Croatia

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

stiltskin
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 17 sep 2011, 18:33

Hotel Ambassador, Plat, Croatia

Inlägg av stiltskin »

Var på semester i Kroatien förra sommaren och i närheten av vårat hotell låg ett stort övergivet hotellkomplex. Var ett riktigt häftigt ställe må jag säga. Det ligger i staden Plat strax utanför Dubrovnik om någon skulle ha vägarna förbi.
Fanns förövrigt väldigt gott om intressanta UE byggnader i landet.

Har en del bilder liggande på min deviantart.

http://blowyourminddesign.deviantart.co ... y/26513503
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""stiltskin""]Var på semester i Kroatien förra sommaren och i närheten av vårat hotell låg ett stort övergivet hotellkomplex. Var ett riktigt häftigt ställe må jag säga. Det ligger i staden Plat strax utanför Dubrovnik om någon skulle ha vägarna förbi.
Fanns förövrigt väldigt gott om intressanta UE byggnader i landet.

Har en del bilder liggande på min deviantart.

http://blowyourminddesign.deviantart.co ... y/26513503[/quote]

Det är ett fint ställe det där. Var inga problem att bränna några timmar där. :)

Men du missade väl inte de övriga objekten i närheten?! Där har du två heldagar... ;)

Edit, kanske skulle inflinka att du har fina bilder från ambassadören. . :)
stiltskin
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 17 sep 2011, 18:33

Inlägg av stiltskin »

Var tyvärr enda stället jag var inne på. Hade inte riktigt tänkt över möjligheten att man kunde ge sig ut på UE på solskensemestern ;)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""stiltskin""]Var tyvärr enda stället jag var inne på. Hade inte riktigt tänkt över möjligheten att man kunde ge sig ut på UE på solskensemestern ;) [/quote]

Man får vrida på resandet, ruin-resa, och kanske ett dopp i haven någon gång, istället för tvärtom :)

Var lite kul utanför en annan hotelruin vid Adriatiska havet. Där sprang vi på ett äldre (pensionärer) Engelskt par som egentligen inte gillade sol och strand, utan hellre vandrade runt i tex hotel-ruiner, dom tyckte hotellet var "jolly good", trodde att medlemmarna i deras "fotografiska sällskap" hemma i England skulle bli djupt avundsjuka på bilderna.

Dom tackade sedan för samtalet, då det var hög tid ge sig av till hotellet där de bodde, för lite "afternoon tea" :D

/B
Skriv svar