Nattklubb - Gambia

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Nattklubb - Gambia

Inlägg av moraldk »

Nyss hemkommen från 1 veckas semester i Gambia kan jag iaf visa upp några bilder från en övergiven nattklubb. Av erfarenhet vet jag att när man åker till fattigare länder så finns det inte mycket av UE karaktär att förkovra sig i, då det mesta används på ett eller annat sätt, men ett litet objekt kan jag iaf presentera från resan. Nattklubben hade enligt vårt hotells vaktmästare stått övergivet i över 10 år. Detta objekt låg en kort promenad från vårt hotell. Tyvärr vågade jag mig inte in då jag hörde konstiga dunsar inifrån..man är inte lika styv i korken när man inte är på hemmaplan...dessutom var det fullt med ödlor som tagit över byggnaden. Inte för att jag är rädd för dem, men överraskningsomentet när det rasslar till aldeles bredvid en är nog för att få en att lägga band på sig.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1241089_page0.html
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Ja när jag zoomar in bilden så ser jag ju att det står "Sindbad" eller något sådant på byggnaden, men vid en första anblick såg det nästan ut som "Blodbad" och med tanke på vad som kan hända i vissa länder så var det kanske klokt att inte gå in där...
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

Vilket trevligt fynd! Och i all synnerhet om det är på "vanliga" semestrar där man inte förväntar sig att hitta nåt.


[quote=""moraldk""]Nyss hemkommen från 1 veckas semester i Gambia kan jag iaf visa upp några bilder från en övergiven nattklubb. Av erfarenhet vet jag att när man åker till fattigare länder så finns det inte mycket av UE karaktär att förkovra sig i, då det mesta används på ett eller annat sätt, men ett litet objekt kan jag iaf presentera från resan. Nattklubben hade enligt vårt hotells vaktmästare stått övergivet i över 10 år. Detta objekt låg en kort promenad från vårt hotell. Tyvärr vågade jag mig inte in då jag hörde konstiga dunsar inifrån..man är inte lika styv i korken när man inte är på hemmaplan...dessutom var det fullt med ödlor som tagit över byggnaden. Inte för att jag är rädd för dem, men överraskningsomentet när det rasslar till aldeles bredvid en är nog för att få en att lägga band på sig.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1241089_page0.html[/quote]
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Häftigt ställe, kul med UE-rapporteringar från den Afrikanska kontinenten också. Lite info om spelmaskinen hittar du här:
Final Lap 3(kände mig tvungen att kolla upp namnet) :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""Saddam""]Häftigt ställe, kul med UE-rapporteringar från den Afrikanska kontinenten också. Lite info om spelmaskinen hittar du här:
Final Lap 3(kände mig tvungen att kolla upp namnet) :D [/quote]

Kortet med spelmaskinerna är taget in genom ett fönster...det stod ca 5-6 maskiner därinnne..
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Skriv svar