Tur til Nederland, Belgia og Tyskland

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Tur til Nederland, Belgia og Tyskland

Inlägg av jaswane »

Halloi. I påsken var jeg på tur nedover i Nederland, Tyskland og mye Belgia. Ble vist mange fantastiske steder. Noen av bildene har ligget på flickr en stund, men legger dem ut her også. Håper det faller i smak.

De første bildene er fra en gammel skole i Belgia som bare blir kalt Labyrinth School grunnet sine mange korridorer og ganger. Stedet holdt på å bli revet mens vi var der og det stod en gruppe arbeidere vi måtte gå forbi. Taktikken var enkel... bare gå rett forbi dem og si "hei" mens vi fortsatt å gå... Og det virket. :)
Bild
distant view by [AndreasS], on Flickr
Bild
the old stroller (explore #11) by [AndreasS], on Flickr
Bild
wings (explore #23) by [AndreasS], on Flickr

Dette er også fra Belgia og et forlatt sykehjem. Stedet begynte å bli ganske vandalisert, men innehold blandt annet massevis av stoler.
Bild
last home by [AndreasS], on Flickr
Bild
chair show by [AndreasS], on Flickr

Dette stedet så ikke så interessant ut utenifra, men innsiden viste seg å være en liten urbex perle. Mye inventar og et fantastisk loft over låven. På soverommet lå en død mumifisert katt.
Bild
the tree mansion bedroom by [AndreasS], on Flickr
Bild
magic by [AndreasS], on Flickr
Bild
the old home by [AndreasS], on Flickr

Fra et nedlagt kloster i Belgia. Kommer mer herfra også...:
Bild
the weird experiment shot by [AndreasS], on Flickr
Bild
abandoned monastery stairs (explore #294) by [AndreasS], on Flickr

Og et nedlagt kloster i Nederland. Stort sted. Null gjerder og sperringer og man kunne gå rett inn. Møtte flere urbexere her fra blandt annet Tyskland. Gamle folk.
Bild
the abandoned monastery by [AndreasS], on Flickr
Bild
spiral stair (explore #19) by [AndreasS], on Flickr
Bild
where they used to walk (explore #9) by [AndreasS], on Flickr

Fra et ubebodd gammelt hus midt i en Belgisk by. Utrolig sted.
Bild
town house interior by [AndreasS], on Flickr
Bild
back in time by [AndreasS], on Flickr
Bild
abandoned town house by [AndreasS], on Flickr
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""jaswane""]Halloi. I påsken var jeg på tur nedover i Nederland, Tyskland og mye Belgia. Ble vist mange fantastiske steder. Noen av bildene har ligget på flickr en stund, men legger dem ut her også. Håper det faller i smak.

[/quote]

En hel del fina objekt, men alldeles för mycket HDR som jag är allergisk mot.

Men, det är min personliga åsikt. :)
Användarvisningsbild
jaswane
Inlägg: 177
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 15:48

Inlägg av jaswane »

[quote=""bunkrologen""]En hel del fina objekt, men alldeles för mycket HDR som jag är allergisk mot.

Men, det är min personliga åsikt. :) [/quote]

... og jeg som føler jeg har begynt å skjerpe meg og gått bort ifra å bruke Photomatix på alle bildene her (med unntak av ett). Kun lagt de tre lagene oppå hverandre i photoshop og visket mellom dem.... jaja.. ;)
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""jaswane""]... og jeg som føler jeg har begynt å skjerpe meg og gått bort ifra å bruke Photomatix på alle bildene her (med unntak av ett). Kun lagt de tre lagene oppå hverandre i photoshop og visket mellom dem.... jaja.. ;) [/quote]

Det är ju ändå skönt att det finns olika smak och tycken om hur bilder skall se ut. Annars skulle allt se ut exakt lika dant... ;)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Spektakulära ställen! Grymt kul att se! Och väldigt snyggt fotat, även om jag också känner att det är lite hdr-missburk på en del av bilderna ;)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Helt surrealistiska platser, hur finner du allt? Det "obebodda" huset har jag svårt att förstå, det kan väl inte stå obebott mer än någon månad..

Jag är normalt allergisk mot överdrivet HDR-bruk med svarta moln men gillar dina bilder. Du skapar en magisk värld som är din egen. Har sett dina andra bilder förr och är mycket imponerad! Dina alster är bland de bästa ruinbilder jag sett. Även om jag håller med om att miljöerna inte ser helt naturliga ut, och själv föredrar Enfuse.
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

Kanonfint.
Skriv svar