Ett övergivet skeppsvarv i Japan

UE av intresse utanför Sveriges gränser.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Ett övergivet skeppsvarv i Japan

Inlägg av Saddam »

Vet inte riktigt vad orten heter men den ligger i södra änden av landet. Hittar namnet Yamashiro-chō Tachiiwa och Uranosaki(en järnvägsstation?)
på kartan men är inte säker på vilken ort den tillhör. Den ligger i alla fall här: [kartlänk - bing.com]

www.artificialowl.net - Abandoned shipyard covered with vegetation in Japan

Några hyfsat färska bilder jag hittade på flickr.com

Bild

Någon som har mer info om det där stället, ser ju ut att ha stått öde väldigt länge...
Jag vill dit! Tyvärr ligger den väldigt "fel" -fel sida av landet inför kommande resa. Letar nämligen just nu efter intressanta ställen att besöka...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Karlos
Inlägg: 84
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 10:30

Sv: Ett övergivet skeppsvarv i Japan

Inlägg av Karlos »

Gick lite kalla kårar efter ryggen när man såg bilden på alla repstumpar i det lilla trädet och tänker på Japans självmord statistik, men man kanske får lite konstiga associationer när man surfar från jobbet...
Användarvisningsbild
dev/null
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 20:29

Inlägg av dev/null »

[quote=""Saddam""]
Någon som har mer info om det där stället, ser ju ut att ha stått öde väldigt länge...
Jag vill dit! Tyvärr ligger den väldigt "fel" -fel sida av landet inför kommande resa. Letar nämligen just nu efter intressanta ställen att besöka...[/quote]

Ledsen att behöva göra dig besviken, men tittar man i Google Streetview, (vars bil körde förbi i januari 2012) så har man röjt all växtlighet, rivit det mesta och rest någon form av byggställningar.

Någon som är kunnig i det japanska språket och kan tyda byggskylten?
______________
devnull.pixbox.se
Skriv svar