halland!

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

slin83
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 11:46

Inlägg av slin83 »

Såg huset när jag körde förbi i vintras någongång, men inte fått tillfälle att göra ett besök där.
Men imorgon blir det av, blir en omväg men det är det förhoppningsvis värt. Man får ju hoppas någon dörr är öppen så man kan kika in lite.
Man får oxå hoppas man stöter på någon trevlig person som kanske vill dela med sig lite av historian runt huset.
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

oooh, spännande. håll oss underrättade!
slin83
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 11:46

Inlägg av slin83 »

[quote=""untie""]oooh, spännande. håll oss underrättade![/quote]

Det skall jag göra.
slin83
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 11:46

Inlägg av slin83 »

Har besökt stället utvändigt nu. Dörrarna stod öppna, men ville inte gå in eftersom jag hade varit tvungen o gå igenom ett sädesfält. Och eftersom den förmodade markägarn eldade en massa bråte 20 meter från huset vill jag inte trampa ner något (markägarn syntes inte till trots brasan). Träffade tyvärr ingen annan heller jag kunde fråga om stället.
Men en stor vägg var riven för att dom skulle kunna förvara jordbruksmaskiner i huset.
Tyvärr blev man inte mycket klokare på mitt besök, någon annan lyckas kanske bättre.
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

jorå, klokare blev man allt. det är m a o inte orört i originalskick då det används som garage, och i förlängningen kanske inte så otroligt spännande som det lät när jag hörde berättelsen. man får tacka för av-mystifieringen.

och tack för att du tog dig tid att åka dit!
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

jag äger ingen gps. någon annan som vill leta? :rolleyes:
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

[quote=""CB Milton""]Men det ligger en stor lada intill E6 mellan Halmstad och Falkenberg. Tror den ligger någonstans runt Slöinge.

Ev. geografiska koordinater:

N 56º 49.690'
E 012º 42.654'[/quote]

Menar du den som nästan ligger vid det tomma huset fast på andra sidan vägen?
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Skriv svar