halland!

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

Det finns en även en gammal motocross och gocart bana längs gamla E6 (Kustvägen) i höjd med Olofsbo,åker ofta förbi där och de har varit dött där sen dom byggde den nya motorvägen för ca 15-20 år sen.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Thobbie""]Denna stora gård som ligger utanför slöinge är öde sen 20 år tillbaka,med en riktigt hemsk historia bakom sig med mordbrännder,självmord,hästar som blivit ihjälskrämda,odlingar som slått fel,och naturliga dödsfall..Har själv varit där med några arbetskamrater och det är en otroligt stor och vacker gård men vågade inte stanna så länge pga spökerier som påstås äga rum där så som skrikande kvinnor och galopperade hästar i hagarna(hästar har inte funnits på gården på 30 år)[/quote]

Jag åkte förbi gården nu ikväll och vad jag kunde se så var det en lampa som lyste inne i huset. Huruvida huset är bebott eller inte kunde jag dock inte se eftersom jag på grund av sällskap inte kunde stanna och utforska närmare.
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

[quote=""Thobbie""]Det finns en även en gammal motocross och gocart bana längs gamla E6 (Kustvägen) i höjd med Olofsbo,åker ofta förbi där och de har varit dött där sen dom byggde den nya motorvägen för ca 15-20 år sen.[/quote]

Du menar Automobilen. Det är ganska väldokumenterat, men intressant.
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

[quote=""loop""]Du menar Automobilen. Det är ganska väldokumenterat, men intressant.[/quote]
Ja så heter det.Man har tillbringat många timmar där när man va liten
Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

[quote=""Osprey""]Jag åkte förbi gården nu ikväll och vad jag kunde se så var det en lampa som lyste inne i huset. Huruvida huset är bebott eller inte kunde jag dock inte se eftersom jag på grund av sällskap inte kunde stanna och utforska närmare.[/quote]
Väldigt knepigt för pratade om stället med en bekant och det skall fortfarande va tomt,men kan va lite skrämseltaktik med lampan för att hålla folk borta.vem vet
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Thobbie""]Väldigt knepigt för pratade om stället med en bekant och det skall fortfarande va tomt,men kan va lite skrämseltaktik med lampan för att hålla folk borta.vem vet[/quote]

Det var bara en enda liten lampa som syntes lite svagt i ett fönster, men det kan också ha varit en gatlykta som speglade sig i fönstret, eftersom vi bara åkte förbi.
[Edit] Allra roligast är det förstås om det är en lampa som tänder sig lite då och då, utan att någon har en aning om varför... :)

Här är för övrigt lite andra bilder från "utflykten", ett värn precis vid havet utanför nere vid Stensjö båthamn.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 Osprey, redigerad totalt 0 gång.
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

[quote=""Osprey""]Det var bara en enda liten lampa som syntes lite svagt i ett fönster, men det kan också ha varit en gatlykta som speglade sig i fönstret, eftersom vi bara åkte förbi.
[Edit] Allra roligast är det förstås om det är en lampa som tänder sig lite då och då, utan att någon har en aning om varför... :)

Här är för övrigt lite andra bilder från "utflykten", ett värn precis vid havet utanför nere vid Stensjö båthamn.[/quote]

det gick att krypa in?
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""untie""]det gick att krypa in?[/quote]

Jadå men lite halvkrångligt, du ser ingången på första bilden. Däremot så såg det helt tomt ut därinne, inga hyllor, krokar eller något annat, så eftersom jag inte hade rätt kläder på mig så fick det vänta till en annan gång...

[Edit] Jag fick förresten info på ett annat forum att "bunkern" är förmodligen byggd av plutonen själv. Halland tilldelades tydligen inget av "kronans skärv" under VKII....
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 0 gånger.
solstickeflickan
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 10:11

Inlägg av solstickeflickan »

Aropå Falkenberg, i närheten av Skrea finns det en gammal dansbana som knappt har använts på flera år. Jag var där och hade turen at träffa på ägaren, så jag fick gå in och kolla på området. Dansbanan tror jag inte användes längre, men de hade någon slags lokal som fortfarande hyrdes ut...
Skriv svar