halland!

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

Jag har fått höra talas om en festplats som skulle hettat nåt i stil med Sjönevadsholm, som tydligen är övergiven sedan 80-talet typ om den ens finns kvar, men jag har aldrig hittat nåt på nätet om den. Nån som vet nåt? Den ska ligga i Sjönevadstrakten givetvis
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""solstickeflickan""]Aropå Falkenberg, i närheten av Skrea finns det en gammal dansbana som knappt har använts på flera år. Jag var där och hade turen at träffa på ägaren, så jag fick gå in och kolla på området. Dansbanan tror jag inte användes längre, men de hade någon slags lokal som fortfarande hyrdes ut...[/quote]

Det är inte riktigt i närheten av Skrea, men menar du Cortina..?
Mallan
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 12 aug 2009, 19:17

Inlägg av Mallan »

[quote=""Thobbie""]Väldigt knepigt för pratade om stället med en bekant och det skall fortfarande va tomt,men kan va lite skrämseltaktik med lampan för att hålla folk borta.vem vet[/quote]

Jag var där i augusti då hängde det tvätt utanför huset (till vänster om du står med näsan mot banan) och dörren var öppen så det huset känns inte så väldigt övergivet just nu.
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

Jag var på en givande utflykt i Halmstad i lördags
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
notnawarrior
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 17 jun 2010, 06:33

Inlägg av notnawarrior »

[quote=""HEADRUSH""]När jag var mindre var jag ofta vid Slottsmöllan i Halmstad och rände. På höger sida (om man blickar neråt backen) finns ett 2-våningshus som i dagsläget är igenbommat med plankor och spik, även avspärrat med taggtråd och plastband om jag inte minns helt fel, pga ett (nybyggt?) dagis precis bredvid. Det var en riktig "spökhuskänsla" över det, stora hål i golvet/taket, knarrande golv, en gammal kista med kläder osv fanns kvar. Någon som vet något om platsen? Någon historia bakom?[/quote]

tror huset har nåt att göra med den där vatten saken typ vattenkraft verk eller renings verk eller vad det är. men om man endå är i slottsmöllan kam man ju ta sig en liten titt i gammla tegelbruket.
önnerth
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 30 nov 2011, 09:10

Inlägg av önnerth »

Vilken spännande tråd! Kanske att den kan hämta upp sig från de döda o växa lite till? Jag är ganska ny inom ue och skapligt ny i Halland :)

Finns det mera spännande platser som ni vet om? :)
Skriv svar