Orgel i skogen

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

i samma text står det att han byggde den i sitt uthus.
då kan det ju bli svårare att hitta orgeln....

han fick bland annat höja taket i uthuset så kör någon förbi i trakterna så håll utkik efter uthus med höjt tak!
Jerlerup
Inlägg: 110
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 06:06

Inlägg av Jerlerup »

Ha, ha! Norrtorpet, det är 300 till 500 meter från där jag ska vara om nån dag, och om en och en halv vecka ska jag vara där i en vecka! Vilken slump. Och en av traktens största antiksamlare är ihop med stugans ägare, och är en god vän till min flickvän!

Med andra ord återkommer jag! jag tror nog att det finns en viss chans att jag löser gåtan! :o )

/T
Användarvisningsbild
trafikpolisen
Inlägg: 128
Blev medlem: fre 19 jun 2009, 16:49

Inlägg av trafikpolisen »

[quote=""Jerlerup""]Ha, ha! Norrtorpet, det är 300 till 500 meter från där jag ska vara om nån dag, och om en och en halv vecka ska jag vara där i en vecka! Vilken slump. Och en av traktens största antiksamlare är ihop med stugans ägare, och är en god vän till min flickvän!

Med andra ord återkommer jag! jag tror nog att det finns en viss chans att jag löser gåtan! :o )

/T[/quote]

Gött mos! Då ser vi alla fram emot en massa bilder :D Vilken tur att man kom att tänka på detta ställe just nu då och att det låg där det ligger :)

OT: Verkar vara en hel del folk här som är ute och rör sig över stora ytor i landet.
Jerlerup
Inlägg: 110
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 06:06

Inlägg av Jerlerup »

Ok!

Update. Enligt väl informerade källor (min flickvän) ser man orgelpipor som sticker upp från taket på ett extremt stort uthus på ett ställe i Norrtorpet ca 1 km från dit vi ska åka imorgon. Det finns en viss liiiiten chans att det är den berömda orgeln!

Jag återkommer i nästa vecka, helgen är datorfri!

/T
Användarvisningsbild
Pexter
Inlägg: 67
Blev medlem: fre 10 apr 2009, 20:53
Kontakt:

Inlägg av Pexter »

Spännande, ser fram emot att få höra hur det gick!
kebab-tomten
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 12 jul 2009, 11:59

Sv: Orgel i skogen

Inlägg av kebab-tomten »

Detta låter intressant, jag väntar med spänning !
Jerlerup
Inlägg: 110
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 06:06

Inlägg av Jerlerup »

Planerad tur dit igår ersattes med besök av goda vänner. Jag ska dit om en vecka igen och lovar att berätta vad jag får reda på och att visa bilder.

/T
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

Jag vet att jag sett en kortfilm om detta, men det var betydligt längre än 12 år sedan. Tycker allting stämmer med beskrivningarna ovan, utom storleken, som egentligen ingen har uttalat sig om, utom i länken från svt. Den orgeln jag såg på tv var absolut inte "ofantlig", utan mer som en kororgel. Ska den få rum i ett uthus, även om taket är höjt, kan den knappast vara så jättestor. Vänta er inte för mycket.

Eller så finns det fler orglar i uthus i skogen....


För er som inte är så hemma på orglar:
kororgel - mindre orgel, oftast framme vid kyrkans kor
läktarorgel - den stora orgeln längst bak i kyrkan, på läktaren. Kan vara ofantliga.
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Användarvisningsbild
trafikpolisen
Inlägg: 128
Blev medlem: fre 19 jun 2009, 16:49

Inlägg av trafikpolisen »

Mycket möjligt att det gjorts en kortfilm tidigare, för det är nog inte en så vanlig företeelse..
Kororgel eller något annat, hursomhelst så är det spännande iaf med en sådan historia och livsöde bakom.
Jerlerup
Inlägg: 110
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 06:06

Inlägg av Jerlerup »

Hittade stället. Ingen hemma, så jag tog några bilder på orgeln genom fönstret. Som ni kan se verkar den ju ganska hel! Ska försöka se den senare. Ska knacka på hos ägaren av huset....

/T
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar