Hus i Alvhem

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Hettie
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 16:06

Hus i Alvhem

Inlägg av Hettie »

I Alvhem mellan Trollhättan och Göteborg finns ett väldigt förfallet hus precis brevid 45:an. Är det någon som vet om det är övergivet och om det skulle vara någon idé att ta med sig kameran dit ?
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

kameran är väl alltid idé att ha med sig, men hur det står till med huset har jag ingen aning om. du menar det röda på vänster sida om man kommer norrifrån?
Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

[quote=""Hettie""]I Alvhem mellan Trollhättan och Göteborg finns ett väldigt förfallet hus precis brevid 45:an. Är det någon som vet om det är övergivet och om det skulle vara någon idé att ta med sig kameran dit ?[/quote]Det finns väll ganska många ödehus efter 45:an pga motorvägen som byggs?och det hus met traktorena på utsidan tror jag inte är öde för det finns en traktor där som flyttar på sej lite då å då.
Hettie
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 16:06

Inlägg av Hettie »

menar nog det bakom granhäcken... Nåja...jag får ta med mig kameran och ta en sväng med bilen. :) Tack för alla svar :)
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

[quote=""CB Milton""]Märkligt! Jag tycker de står still mest hela tiden. Det är ett vitt risigt hus dolt bakom en stor granhäck. Det revs ett hus för något år sedan alldeles intill järnvägen. Det finns någa öde hus i Lilla Edet också varav tre stycken intill E45.[/quote]

på vilken sida av samhället? norr om?
Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

[quote=""CB Milton""]Kommer du från Göteborg så är det på vänster sida efter lanthandeln och innan järnvägen. Det går inte att missa. Missar du behöver du mycket starka glasögon :D [/quote]Av säkra källor så ska det tydligen bo en äldre man "90+" där,men har även lagt märke till ett hus som ligger på lilla edet sidan av spåret som har varit tomt i många år.
Skriv svar