Herrljunga

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Mistoffolees
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:29

Herrljunga

Inlägg av Mistoffolees »

Någon som vet något om huset vid stationen i Herrljunga?
Åkte tåg och hann varken gå av eller ta kort. Men det såg väldigt intressant ut.
/det var jag
Tjabo
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 28 sep 2009, 07:39

Inlägg av Tjabo »

[quote=""Mistoffolees""]Någon som vet något om huset vid stationen i Herrljunga?
Åkte tåg och hann varken gå av eller ta kort. Men det såg väldigt intressant ut.[/quote]

Trots att Herrljunga är relativt litet finns det trots allt en hel del hus. Du kan inte precisera lite?
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

Rött på högersida om man åker mot Göteborg?

Det är nån typ av gammalt stationsvaktsbostad eller liknande. Det var Fältbiologerna västsvenskas kansli under många år. Detta är hus nummer två på denna sida som uppmärksammas(av andra) som jag har en relation till innan det blev öde :)
Det är nån typ av lager numera tror jag. Det såldes iallafall av Fältbiologerna för några år sedan.
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Användarvisningsbild
Mistoffolees
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:29

Inlägg av Mistoffolees »

Jasså? Fler spännande saker finns alltså där :D

Vad jag nu kommer ihåg är att det ser ut som ett -40tals hus, 2våningar med asbestplattor(grå fasad iaf) och jag tror att det var rött tak stor sannolikhet tegel alltså.
Nedervåningen hade fått plywoodskivor fastspikade för fönsterna och det stod även ett skjul på tomten.
Själva tomten var hade några träd, buskar och hyffsat oklippt gräs. Dessutom ett vitt? staket runt sig.
Undrar hur väl minnet stämmer överens med verkligheten nu :D

Som sagt. jag åkte tåget mot göteborg och hade då huset, kanske 30-40 meter ifrån perrongen på höger sida i tågets färdriktning.
Antagligen är det väl det huset som loop beskriver, men bilder säger så mycket mer, inte minst i detta fallet :D
/det var jag
Mats
Inlägg: 88
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 17:12
Kontakt:

Inlägg av Mats »

Mats
http://www.idrottsplats.se
Svensk idrottsplatsnostalgi
Skriv svar