Änggårdsbergen Göteborg

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
hustlerenergizer
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 15:20

Änggårdsbergen Göteborg

Inlägg av hustlerenergizer »

Tjenare!

För ett antal år sedan läste jag på "ett annat forum" att det var någon som hade varit nere i en större bunker i Änggårdsbergen. Inlägget var skrivet för ett tag sedan då jag läste de så jag lyckades inte få svar från användaren. Tänkte höra här om någon känner till de. Beskrivningen var att det finns en lucka av något slag som leder (via stege) ner till en eller ett antal salar.

Möjligt att det inte ligger mycket sanning bakom men det finns ju bunker-ruiner i bergen så varför inte testa?

Ha de gött!
The cake is a lie!
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »


"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
hustlerenergizer
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 15:20

Inlägg av hustlerenergizer »

Tveksamt, tyvärr är det nog inte den. Inte samma berg.

Ska se om jag kan hitta orginaltexten..
The cake is a lie!
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""hustlerenergizer""]Tveksamt, tyvärr är det nog inte den. Inte samma berg.

Ska se om jag kan hitta orginaltexten..[/quote]

Ok, då kanske du sitter på mer exakt information. Svalan ligger dock inom Änggårdsbergen som vad jag kan förstå sträcker sig ända från Änggården till Mölndal. Men det hade ju varit kul om det fanns fler stora bergrum i området. :)

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Nu har jag läst tråden du syftade på i "ett annat forum". Trådskaparen hade besökt en underjordisk bunker på ca 100 x 100 meter alltså 10000 kvadratmeter. Han skulle ge sig ut och ta bilder så fort vädret blev bra, men det verkar ha regnat i Göteborg sedan sommaren 2006... :(

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Sincro""]Han skulle ge sig ut och ta bilder så fort vädret blev bra, men det verkar ha regnat i Göteborg sedan sommaren 2006... :( [/quote]

Vanligt förekommande problem för medlemmar på "ett annat forum" som hittat något som ingen annan vet något om. Tillsammans med "slut på batteriet/minneskortet", "endast dåliga mobilbilder" etc etc.

Alltid mycket bä och lite ull.
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Det ända som finns i området är gamla luftvärnsställningar & några plomberade små bunkrar, kan var detta.
Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

Hade varit häftigt att hitta den bunkern,bor själv några hundra meter från området på Västerberget.
Användarvisningsbild
hustlerenergizer
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 15:20

Inlägg av hustlerenergizer »

[quote=""Sincro""]Nu har jag läst tråden du syftade på i "ett annat forum". Trådskaparen hade besökt en underjordisk bunker på ca 100 x 100 meter alltså 10000 kvadratmeter. Han skulle ge sig ut och ta bilder så fort vädret blev bra, men det verkar ha regnat i Göteborg sedan sommaren 2006... :( [/quote]

Exakt, h*n svarade något flyktigt på PM. Antar att det är en skröna helt enkelt.. Men helt otroligt är det inte, hoppas att någon kan motbevisa mig!
The cake is a lie!
Skriv svar