Änggårdsbergen Göteborg

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

tant-agda
Inlägg: 23
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 15:32

Inlägg av tant-agda »

Varför inte skriva ut länken till detta "andra forumet"? Jag känner väl till Flashback som jag antar att det handlar om, men detta beteende ter ju sig rätt löjligt - att inte ens nämna det vid namn. Luktar lite Voldemort i Harry Potter - "forumet vars namn man inte säger".
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""tant-agda""]Varför inte skriva ut länken till detta "andra forumet"? Jag känner väl till Flashback som jag antar att det handlar om, men detta beteende ter ju sig rätt löjligt - att inte ens nämna det vid namn. Luktar lite Voldemort i Harry Potter - "forumet vars namn man inte säger".[/quote]

TS kanske helt enkelt inte kom ihåg på vilket forum h*n hade läst inlägget. ;)
Senast redigerad av 1 Sincro, redigerad totalt 0 gånger.

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""tant-agda""]Varför inte skriva ut länken till detta "andra forumet"? Jag känner väl till Flashback som jag antar att det handlar om, men detta beteende ter ju sig rätt löjligt - att inte ens nämna det vid namn. Luktar lite Voldemort i Harry Potter - "forumet vars namn man inte säger".[/quote]

Man får använda vilket uttryck som helst så länge det inte är stötande och i det här fallet är det nog snarare menat som ett skämt än något annat. Det är i alla fall intrycket jag får.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Hitta denna karta på Fortforum, kan det vara till någon hjälp !
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

Jämnförde kartor lite och de ser ut att ligga i Mölndal,får dit och titta när snön börjar att dra sig tillbaka.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nebukadnessar III
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 20 nov 2009, 06:42

Inlägg av Nebukadnessar III »

Har sett bilder från ett rum därifrån men några 100x100 m är det inte utan betydligt mindre, kanske en 20 kvm i bästa fall. Rummet ligger i anslutning till lv-ställningarna, vet inte exakt var.
kiviöli
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:30

Inlägg av kiviöli »

Antar att detta var ett skydd för anläggningen i Västerberget. Eller var det ett skydd för något annat i närheten?
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""kiviöli""]Antar att detta var ett skydd för anläggningen i Västerberget. Eller var det ett skydd för något annat i närheten?[/quote]

Det som fanns i någorlunda närhet förutom Västerberget (Svalan, Ebba, (Hajen)), var isåfall Uttern/Spoven och litegrann Lill-Ebba...

Ett LV med den placeringen skulle i rimlig grad kunna skydda alla tre anläggningarna i någorlunda mån från flyg som kom utifrån havet och som trixat sig förbi befintligt LV ute på öarna (plus rörligt LV)...
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

[quote=""Osprey""]Det som fanns i någorlunda närhet förutom Västerberget (Svalan, Ebba, (Hajen)), var isåfall Uttern/Spoven och litegrann Lill-Ebba...

Ett LV med den placeringen skulle i rimlig grad kunna skydda alla tre anläggningarna i någorlunda mån från flyg som kom utifrån havet och som trixat sig förbi befintligt LV ute på öarna (plus rörligt LV)...[/quote]

Det fanns ju luftvärn i Delsjöområdet som skulle kunna skydda Uttern/Spoven.

Men det var väl inte för att skydda dessa anläggningar som man i första hand hade LV på dessa platser ?
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""LINK82""]Det fanns ju luftvärn i Delsjöområdet som skulle kunna skydda Uttern/Spoven.

Men det var väl inte för att skydda dessa anläggningar som man i första hand hade LV på dessa platser ?[/quote]

Vilket LV som skyddade bäst beror väl också på ifrån vilket håll fientligt flyg kom. Delsjöområdet ligger väl så sett något öster om Uttern/Spoven och om flyget kom västerifrån så borde det i Änggårdsbergen först få sikte på planen.

Jag vet inte om det fanns något "i första hand" eller om LV:t snarare helt enkelt var till för att skjuta ned allt fientligt flyg oavsett vad det hade för onda avsikter. Att skydda radiomaster och annat på de här anläggningarna var givetvis viktigt, även om anläggningen själv kanske kunde tåla ganska mycket.
Skriv svar