Största industrin i Alvesta..

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

jofawe
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 15:12
Kontakt:

Största industrin i Alvesta..

Inlägg av jofawe »

Utan att röja några namn på platser, är jätteindustrilokalerna precis vid järnvägen fortfarande tomma? (de där företaget som köptes upp av ett finskt bolag alltså?)
Å .. det som tillverkade volvodelar .. vad gör de där nu?

Som jag förstått det så finns det några här på forumet som borde veta .. ?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""jofawe""]Utan att röja några namn på platser, är jätteindustrilokalerna precis vid järnvägen fortfarande tomma? (de där företaget som köptes upp av ett finskt bolag alltså?)
Å .. det som tillverkade volvodelar .. vad gör de där nu?

Som jag förstått det så finns det några här på forumet som borde veta .. ?[/quote]
Slakteriet ligger(låg) precis vid järnvägen, är det den du tänker på?
http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=174

Rivningsarbetet är igång så det är nog för sent att göra ett besök där.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""jofawe""]Utan att röja några namn på platser, är jätteindustrilokalerna precis vid järnvägen fortfarande tomma? (de där företaget som köptes upp av ett finskt bolag alltså?)
Å .. det som tillverkade volvodelar .. vad gör de där nu?

Som jag förstått det så finns det några här på forumet som borde veta .. ?[/quote]

Var iaf tomma sist jag såg dem i Augusti. Kan inte tänka mig att det hänt så mkt i krisen. :)
jofawe
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 15:12
Kontakt:

Inlägg av jofawe »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Var iaf tomma sist jag såg dem i Augusti. Kan inte tänka mig att det hänt så mkt i krisen. :) [/quote]

Allright .. antar att du tänker på samma som jag då..
Användarvisningsbild
maja02
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 10:00

Inlägg av maja02 »

[quote=""jofawe""]Allright .. antar att du tänker på samma som jag då..[/quote]

jag var i alvesta i somras och dom lokalerna ni menar är rivna, är bara en tom sten/grusplan kvar, vet int om dom ska bygga något där
Det finns inget skrot, allt skrot är bara gamla mojänger och molioxer som kan användas på nya sätt :)
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""maja02""]jag var i alvesta i somras och dom lokalerna ni menar är rivna, är bara en tom sten/grusplan kvar, vet int om dom ska bygga något där[/quote]

Fel industri du tänker på. Den de syftar på hyser någon form av aktivitet om jag inte har helt fel. Lös där när jag åkte förbi tidigt i höstas.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""LowAndSlow""]Fel industri du tänker på. Den de syftar på hyser någon form av aktivitet om jag inte har helt fel. Lös där när jag åkte förbi tidigt i höstas.[/quote]
Ligger högarna efter slakteriet kvar eller har det rivits fler fabriksbyggnader där?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Saddam""]Ligger högarna efter slakteriet kvar eller har det rivits fler fabriksbyggnader där?[/quote]

Tror de är borta. Vad jag vet har inga fler industrier rivits.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Skriv svar