13-åring försvunnen i Stockholms underjord? [Hittad avliden /mod]

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Sv: 13-åring försvunnen i Stockholms underjord? [Hittad avliden /mod]

Inlägg av fransosen »

Må denna tragiska händelse inspirera de bland er som systematiskt publicerar offentligt namn (och adress) på de platserna ni utforskar. Kanske kan detta vara en tillräckligt hemsk anledning att se över era vanor.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Är egentligen en ganska tunn linje mellan graff och urbant upptäckande (eftersom att jag avskyr ordet "ue" ). Däremot så är syftena lite mer skilda.
Graffaren vill många gånger hitta en öde plats där han/hon/de kan stå i lugn och ro och utöva sin "konst" medans utforskaren vill hitta den öde miljön för att kunna insupa atmosfären etc.

Syftena faller dock samman med att bägge falangerna letar efter öde platser.
Sen kan man diskutera hur mycket man gillar det ena eller det andra i oändlighet.

Tror att killen i sig var intresserad av bägge utan att egentligen veta så mycket mer än vad som finns att hitta på nätet i båda ämnena.

Tragiskt hur det än är. Om det nu stämmer att han har betalat 200:- till någon som skulle visa lite ställen så är den personen absolut under 15 år i min värld. En "vuxen person" med arbete tror jag inte skulle ens offra tiden att möta någon för 200:- ?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""fransosen""]Må denna tragiska händelse inspirera de bland er som systematiskt publicerar offentligt namn (och adress) på de platserna ni utforskar. Kanske kan detta vara en tillräckligt hemsk anledning att se över era vanor.[/quote]

Det där var väl lite långsökt? Killen hade betalat en annan kille att visa honom vägen, så det har nog väldigt lite att göra med "outande" av platser.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Inlägg av fransosen »

[quote=""Grishnac""]Det där var väl lite långsökt? Killen hade betalat en annan kille att visa honom vägen, så det har nog väldigt lite att göra med "outande" av platser.[/quote]

Jag menar i förebyggande syfte.
En anledning till att inte sprida ut offentligt den typen av information (namn/adress på ruiner). Mina 5 öre bara.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""fransosen""]Må denna tragiska händelse inspirera de bland er som systematiskt publicerar offentligt namn (och adress) på de platserna ni utforskar. Kanske kan detta vara en tillräckligt hemsk anledning att se över era vanor.[/quote]

Själv så är jag relativt blygsam med att publikt ange kordinater till intressanta ruiner, men det är av helt andra skäl än att jag känner att publicering av namn/adress till ruiner skulle öka olycksrisken. (Jag är snarare rädd att någon ska graffa en orörd ruin :rolleyes: )

Även om det skulle vara totalförbjudet att på just 28ds publikt diskutera namn+adress till ruiner, skulle det inte göra någon större skillnad, namn+adress till ruiner finns alltid att finna någonstans. I det aktuella fallet så var platsen/objektet för den tragiska olycka, med stor säkerhet funnet på något annat forum än 28ds.

Ungefär som att narkotika är svårsålt på plattan (förbjudet), men bara att googla lite, så hittar den som söker, det via någon annan kanal.

/B
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""benkar""]I det aktuella fallet så var platsen/objektet för den tragiska olycka, med stor säkerhet funnet på något annat forum än 28ds.
[/quote]
Det var ju ett väldigt känt ställe som upptäckts för länge sedan.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar