Jan Jörnmark= UE Kingz??!!

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""erro""]Jag är inte inne på FB ofta... kan någon förklara vad som diskuteras?[/quote]

Det dök plötligt upp ett gäng på FB som kallade sig UE Kingz som hade gjort ett par filmer där dom iklädda moderiktiga "urban commando"-kläder klättrade ner i tunnlar och gick runt i skumma miljöer, ackompanjerat av en suggestiv techno/industrimusik. Det var svårt att avgöra om det hela var en satirisk tolkning av storstads UE-kulturen eller om det var ett tafatt försök att hävda sig inom densamma.
Sedan dök en användare upp på FB som kallade sig för Brad Michaels och som uppträdde ganska märkligt, han suktade bland annat väldigt öppet efter att bli vald till moderator på FB och motiverade det med att han minsann var bland eliten inom UE på FB och när han då fick mothugg från ett ganska stort antal användare så bliv han ganska bitter (eller så var allt ett spel för gallerierna, det är svårt att avgöra) och komponerade en video där han själv ber de flesta användare på FB att "dra åt skogen" - blanda annat mig, Jörnmark, Kristofer och Tomt&Öde.
Videon var oerhört bra gjord och hade precis samma stil som UE Kingz filmer vilket fick i alla fall mig att dra slutsatsen att det var samma personer bakom dessa. Musiken var också den bra producerad och redigerad vilket får mig att tro att den här personen har erfarenehet inom musik, åtminstone på hobbynivå.
Sedan dök en användare upp här på forumet med nicket Sir Mad Bleach, vilket ju ganska lätt avslöjas som ett anagram på Brad Michaels och i avataren hade han också ordet anagram med som för att det inte skulle gå någon förbi.
Vad som den användaren avhandlade här på forumet kan ju ganska lätt hittas med en sökning.

Jag tycker nog att Brad Michaels och UE Kingz ändå förgyllde UE kulturen och det är faktiskt lite tomt utan dom nu, någon större skada eller några allvarliga påhopp tycker jag ju inte att dom stod för även om jag aldrig förstod vad det var jag hade gjort för att förtjäna att "dra åt skogen".
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Somnium
Inlägg: 44
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 21:54

Inlägg av Somnium »

[quote=""Saddam""]Infernus är ett troll, så man ska nog inte tro på ett enda ord han skriver på FB. Att han sedan skriver att UE-kingz = Jörnmark = troll gör saken bara ännu mer komisk.

Är det enda sättet att ta sig in i t.ex. en övergiven fabrik så tror jag inte mr. Järnmark bangar... det är bara det att han inte är så förtjust i själva krypandet.

Ja det hela är mycket roligt, tar man det på allvar bör man sluta surfa omedelbart. Mata inte trollen... eller hur var det nu man brukar säga? :D [/quote]

Du kanske borde läsa rätt innan du hänger ut fel användare, jag ser inga inlägg från honom där han nämner Jan Jörnmark eller någon annan.
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

[quote=""Grishnac""]Det dök plötligt upp ett gäng på FB som kallade sig UE Kingz som hade gjort ett par filmer där dom iklädda moderiktiga "urban commando"-kläder klättrade ner i tunnlar och gick runt i skumma miljöer, ackompanjerat av en suggestiv techno/industrimusik. Det var svårt att avgöra om det hela var en satirisk tolkning av storstads UE-kulturen eller om det var ett tafatt försök att hävda sig inom densamma.
Sedan dök en användare upp på FB som kallade sig för Brad Michaels och som uppträdde ganska märkligt, han suktade bland annat väldigt öppet efter att bli vald till moderator på FB och motiverade det med att han minsann var bland eliten inom UE på FB och när han då fick mothugg från ett ganska stort antal användare så bliv han ganska bitter (eller så var allt ett spel för gallerierna, det är svårt att avgöra) och komponerade en video där han själv ber de flesta användare på FB att "dra åt skogen" - blanda annat mig, Jörnmark, Kristofer och Tomt&Öde.
Videon var oerhört bra gjord och hade precis samma stil som UE Kingz filmer vilket fick i alla fall mig att dra slutsatsen att det var samma personer bakom dessa. Musiken var också den bra producerad och redigerad vilket får mig att tro att den här personen har erfarenehet inom musik, åtminstone på hobbynivå.
Sedan dök en användare upp här på forumet med nicket Sir Mad Bleach, vilket ju ganska lätt avslöjas som ett anagram på Brad Michaels och i avataren hade han också ordet anagram med som för att det inte skulle gå någon förbi.
Vad som den användaren avhandlade här på forumet kan ju ganska lätt hittas med en sökning.

Jag tycker nog att Brad Michaels och UE Kingz ändå förgyllde UE kulturen och det är faktiskt lite tomt utan dom nu, någon större skada eller några allvarliga påhopp tycker jag ju inte att dom stod för även om jag aldrig förstod vad det var jag hade gjort för att förtjäna att "dra åt skogen".[/quote]

Fantastiskt... låter som humor på hög nivå... eller är det låg nivå när det är tunnlar det är frågan om?
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""erro""]Fantastiskt... låter som humor på hög nivå... eller är det låg nivå när det är tunnlar det är frågan om?[/quote]

Eller, "det skall vara högt i tak" här... :rolleyes:
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""erro""]Fantastiskt... låter som humor på hög nivå... eller är det låg nivå när det är tunnlar det är frågan om?[/quote]

Ha ha ha - ja här är man borta från forumet ett par dagar så dyker det upp en sån här rolig tråd! :D
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
ABX
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 13:34

Inlägg av ABX »

[quote=""Mirage""]Professorer och multipla personligheter är väl ändå inget helt okänt fenomen?
Jag tycker saken bör utredas vidare![/quote]

Ja lite dr jekyll och mr hyde är det nog över honom!
Somnium
Inlägg: 44
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 21:54

Inlägg av Somnium »

[quote=""ABX""]Ja lite dr jekyll och mr hyde är det nog över honom![/quote]


Det här blir bara bättre och bättre, du börjar med att anklaga fel användare för att ha skrivit något som denne inte har. Du kanske borde kolla upp dennes inlägg innan du skriver att Infernus har sagt något sånt. Jag har själv kollat hans inlägg och har inte hittat något inlägg där han säger att Jörnmark är med i UE KINGZ :confused:
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Somnium""]Det här blir bara bättre och bättre, du börjar med att anklaga fel användare för att ha skrivit något som denne inte har. Du kanske borde kolla upp dennes inlägg innan du skriver att Infernus har sagt något sånt. Jag har själv kollat hans inlägg och har inte hittat något inlägg där han säger att Jörnmark är med i UE KINGZ :confused: [/quote]

Vill ogärna föra vidare den här diskussionen från det andra forumet då det egentligen borde vara irrelevant på det här forumet vilka som är troll på Flashback. Men på det här forumet är en annan sak. Kollade din forumhistorik. Diskuterar du alltid på det här sättet?
http://28dagarsenare.se/showthread.php?p=33061
Senast redigerad av 1 k4r4t3k4n4k4s, redigerad totalt 0 gånger.
Kungen
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 16:18

Inlägg av Kungen »

Om denna tråd ändå ska fortsätta så är det kanske bäst att vi klargör att Somnium här är samma person som "Infernus" samt f.d. "opium66" på Flashback. Somnium/Infernus är även personen som gjort teaserfilmen "Stalking The System" som han marknadsför i tredjeperson på bägge forumen (se inläggshistoriker).
Jag lägger ingen värdering i detta, men jag önskar bidra till lite mer öppenhet i diskussionerna.

(Angående att ord kanske kommer att stå emot ord nu och min trovärdighet naturligtvis kommer ifrågasättas, hänvisar jag isf ev. intresserade att granska trovärdigheten i min resp. Somnium/Infernus inläggshistorik.)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Jan Jörnmark= UE Kingz??!!

Inlägg av Grishnac »

Vi kan lugnt konstatera att Jan inte har något med UE Kingz att göra, inte är han heller något troll på varken det här eller något annat forum och att påstå något sådant tyder antingen på stor brist på insikt eller helt enkelt på att man vill provocera eller skapa trådar som bara mynnar ut i trams - vilket också tråden på FB har gjort.

Eftersom vi diskuterar UE på det här forumet så finns knappast någon poäng i att föra den här diskussionen något vidare heller - vi nöjer oss med att konstatera att UE Kingz finns och dom har knappast gjort annat än att ta in lite humor och flärd i en allt mer infekterad subkultur vilket snarast kan anses som en kulturgärning även om man inte tycker om när folk klipper upp lås och dylikt.
Dom som vet vilka som döljer sig bakom namnen får känna sig lyckliga och nöjda med det och dom som vill lösa gåtan får göra det på egen hand.

Det här var en humoristisk sidotråd men knappast mer än så och vi avslutar den här och nu.


//Tråden låst
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Låst