Underjordiskt lokstall?

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Faniskogen""]Ja det där var ju tämligen onödigt måste jag säga. Risken för skadegörelse på den aktuella platsen ökade nog just med några 1000%..[/quote]

Fan vad jag avskyr "klotterbarn"....!!!!
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Jag tar kontakt med SJM om att det är outat.
Det kan mycket väl vara så, att en hämtning är nära förestående.
Men iaf.......
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""jpkrax""]Jag tar kontakt med SJM om att det är outat.
Det kan mycket väl vara så, att en hämtning är nära förestående.
Men iaf.......[/quote]

Ja det är väl lika så bra det. Synd att man längre inte kan tala om platser här utan att en exakt plats skriks ut helt plötsligt..

Kanske skulle det vara en idé att censurera ortsnamnet tills postaren sett det hela och tagit ställning till om han vill att det ska stå kvar eller inte?
Senast redigerad av 1 Faniskogen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Faniskogen""]Ja det är väl lika så bra det. Synd att man längre inte kan tala om platser här utan att en exakt plats skriks ut helt plötsligt..

Kanske skulle det vara en idé att censurera ortsnamnet tills postaren sett det hela och tagit ställning till om han vill att det ska stå kvar eller inte?[/quote]

En ständig balansgång för forumet som sådant, och speciellt för oss moderatorer, och finns ingen möjlighet att införa någon sorts automatisk censurering.

En del anser att man ska ha friheten att ropa ut ortnamn/kordinater helt öppet, andra att sådant ska ske mer återhållsamt, och det är olika viktig beroende på vilket objekt det handlar om... gör ju inte det hela lättare... :p

Finns en 28ds Hederskodex enligt....

----------------
2. Detaljerade uppgifter/kordinater kring platser/ruiner
Att vid diskussioner ange exakta kordinater/namn/plats för en ruin.. Den som besökt platsen i fråga och skriver inlägg/tråd/länk om platsen, är den som tar beslutet kring hur detaljerad informationen ska vara. Innan man skriver ut exakt vart det är, så kan man fundera i några minuter om det är lämpligt, eller inte, att skriva exakt var det är, men är givetvis upp till den aktuella besökaren/postaren att ta det beslutet.

Väljer den som besökt en plats/ruin och startat en tråd om det, att inte skriva ut exakt namn/plats/kordinat, så bör du som medlem, även om du råkar veta vart det är, inte avslöja namn/kordinat genom att ange det i ett svar/fråga. Använd i sådana fall istället PM-funktionen, för diskussioner kring mer detaljerad position/plats.
----------------------

Enligt ovan är det klockrent för oss mod att agera om det skapats en tråd om en plats/objekt, och någon sedan skriker ut vart det är. Här var det knepigare, då tråden från början handlade om något annat, sedan gled in på lokstallen.

Har hursomhelst "censurerat" en del...

/benkar -Moderator
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""benkar""]En del anser att man ska ha friheten att ropa ut ortnamn/kordinater helt öppet[/quote]

Jag anser att vi borde kunna göra det, eftersom det berikar intresset och ger andra en möjlighet att se samma plats....

DÄREMOT, anser jag att vi på forumet borde ta en större del i att avliva klotterbarn... det är visserligen förbjudet att göra det med bajonett och liknande, men det kanske finns andra metoder....?
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Kanonbra jobbat säger jag. Jag tycker också att man ska kunna ange platsbeskrivningar. OM objektet inte är av känslig art där det inte är lämpligt att alla på internet ska känna till det. Och här missas det ju väldigt ofta..
Dock som i detta fallet, kanske inte postaren riktigt var medveten om vilken reaktion hans post skulle få (eller så var han det, jag vet inte) och ångrar sig nästa gång han loggar in.
Då är det ju kanske bättre att som nu, ta det säkra före det osäkra och låta postaren skriva att han verkligen vill ha det skrivet när han nästa gång loggar in.

Modererandet förstår jag är ett helsike ibland och jag säger det ännu en gång, ni gör ett fantastiskt jobb och jag uppskattar det stort!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

En mer allmän diskussion kring att ange, eller inte ange, närmare kordinater, finns här:

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=4168

/B
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Jag har inte skrivit ut ortsnamnet eller läget . Det var någon annan som kände till läget som kände sig tvungen att läcka. Hursom helst, hade jag vetat om den här vändningen så hade jag behållt det för mig själv. Man lär sig av misstagen.

Tack för mig.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""lortopalt""]Jag har inte skrivit ut ortsnamnet eller läget . Det var någon annan som kände till läget som kände sig tvungen att läcka. Hursom helst, hade jag vetat om den här vändningen så hade jag behållt det för mig själv. Man lär sig av misstagen.

Tack för mig.[/quote]

Du gjorde ju inget fel alls.
MEd tanke på att det är ett känsligt objekt som gärna drar till sig vandaler och tjyvar så känns det mindre bra att basunera ut exakt position som någon annan gjorde.
Att bjuda på en bild av något som du gjorde uppskattas av de flesta här. :)
Användarvisningsbild
uman
Inlägg: 76
Blev medlem: fre 09 jul 2010, 18:36

Inlägg av uman »

[quote=""bunkrologen""]Du gjorde ju inget fel alls.
MEd tanke på att det är ett känsligt objekt som gärna drar till sig vandaler och tjyvar så känns det mindre bra att basunera ut exakt position som någon annan gjorde.
Att bjuda på en bild av något som du gjorde uppskattas av de flesta här. :) [/quote]

Absolut! Bara för att en person valde att slänga ur sig en i detta sammanhang tveksam uppgift, ska vi inte låta bli att dela med oss av härliga foton. De uppskattas av alla :)
Skriv svar