Djäkneberget, Västerås?

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Stoffe-74
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 24 sep 2011, 20:11
Kontakt:

Inlägg av Stoffe-74 »

[quote=""Bunkerbus""]Är lite osäker men kan det vara LC/ reserv HC Kristallen :confused: [/quote]

Intressant! Har aldrig hört eller läst "Kristallen" någonstans... Var fick du uppgifterna? :)


Tycho heter ju anläggningen i Ormberget, vilken ska vara Fo 48 GPL. Har även läst att nya HC:n i Västerås ska finnas i detta berg. Kan det stämma?? Konstigt i sådana fall att militär och civilförsvar delar anläggning... Någon som kan bekräfta detta?

Har dock läst i ett dokument på nätet att det utanför Västerås ska finnas en FTN länk och i närheten av den även civilförsvarets ledningscentral. Frågan är, kan detta vara trolleri eller har man missat något sådant??
Användarvisningsbild
Vastmanland
Inlägg: 122
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 15:13
Kontakt:

Inlägg av Vastmanland »

Jag har fått fram tre namn i Västeårs,

Biet - ?
Neijlikan-?
Tycho- Ormberget.

Mariaberget har dock inget namn.

Då är frågan vilka två är dom andra anläggningarna?
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""Stoffe-74""]Intressant! Har aldrig hört eller läst "Kristallen" någonstans... Var fick du uppgifterna? :)


Tycho heter ju anläggningen i Ormberget, vilken ska vara Fo 48 GPL. Har även läst att nya HC:n i Västerås ska finnas i detta berg. Kan det stämma?? Konstigt i sådana fall att militär och civilförsvar delar anläggning... Någon som kan bekräfta detta?

Har dock läst i ett dokument på nätet att det utanför Västerås ska finnas en FTN länk och i närheten av den även civilförsvarets ledningscentral. Frågan är, kan detta vara trolleri eller har man missat något sådant??[/quote]

Hej :) kollade mina papper nu och kan konstatera att jag vart rent ute och snurrade :D Kristallen ligger i Kristianstad och inte i Västerås, ibland har man för bråttom, sorry :o
Schlajmen
Inlägg: 69
Blev medlem: sön 08 apr 2012, 16:43
Kontakt:

Sv: Djäkneberget, Västerås?

Inlägg av Schlajmen »

Dom ska tydligen plombera bergrummet innan nyårsskiftet enligt den ansvarige för bergrummen. Men tvivlar på att detta kommer ske nu i år.
Skriv svar