nattklubb under prismahuset - härnösand

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mrdonotis
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 12 mar 2011, 19:40

nattklubb under prismahuset - härnösand

Inlägg av mrdonotis »

Som rubriken säger har jag fått höra att på 60-70 talet fanns det en klubb i något utrymme under prismahuset i härnösand.
Har även hört att det skulle funnits psykedelisk konst på väggarna osv, allt i hippie-tidens anda :)

Själv vet jag inte mycket mer än det jag hört och även om det låter lite otroligt så håller jag hoppet igång! Jag har varit i ett bi-utrymme under ett arbete i huset, och det var lite inrett som jag skulle tänka mej en foaje till en klubb, men då fanns ingen möjlighet för närmre efterforskingar.

Så, är det nån här som hört talas om detta?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Har en liknande historia. Restaurang "Postiljonen" hade nattklubb i källaren i ett av husen i Farsta C. Mkt välrenommerad och hit kom många under 60-70 tal. Trappan ner finns kvar och det verkar inte som om utrymmet byggts om.

Bla så fanns det en muralmålning av en ganska känd konstnär. Inget man flyttar på precis. Chansen att allt står orört är väl lika låg som i Härnösand men lite spännande är det
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: nattklubb under prismahuset - härnösand

Inlägg av Grishnac »

Samma sak i Marstrand, i källaren på Turisthotellet låg tydligen ett av Göteborgsregionens första discon. Med lite tur kanske vi kan få Jan att låsa upp lagom till den planerade träffen i vår.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
mrdonotis
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 12 mar 2011, 19:40

Inlägg av mrdonotis »

Nu har jag lyckats hitta lite mer info om stället iallafall, det hette "move club" och var aktivt 67-68. Invigningen hölls med uppträdande av bandet Steampacket, som jag känner igen namnet på, inte mer än så dock.
Ett par bilder hittade jag med, dock bara på folk som sitter i trappen som leder ner till lokalen, men jag har en ganska god idé om vart man går ner för att komma dit nu iallafall.
Chansen att det skulle finnas momentos från den tiden kvar i lokalen är väl försvinnande liten, men jag ska gå å kika nu i veckan och finns det något värt att dokumentera så kommer det bilder :)
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Grishnac""]Samma sak i Marstrand, i källaren på Turisthotellet låg tydligen ett av Göteborgsregionens första discon. Med lite tur kanske vi kan få Jan att låsa upp lagom till den planerade träffen i vår.[/quote]

Har du inte varit med där??? Inte mycket att se, tyvärr.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""jornmark""]Har du inte varit med där??? Inte mycket att se, tyvärr.[/quote]

Nyckeln passade ju inte när vi var där....hoppas på en ny möjlighet framöver.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar