Borås , nybörjare.

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
latso
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 06 maj 2012, 10:55

Borås , nybörjare.

Inlägg av latso »

Hej, är en ny ue-explorer. Förstår risken med att outa platser :)

Men hur gör ni för att hitta era ställen.
Källor som jag använder är:
google
wikipedia
lantmäteriet

förslag på mer ?

Befinner mig i Borås trakten , skicka gärna pm med ställen. Har läst om sematoriet, men har inte lyckats klura ut var det är än :)
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""latso""]Hej, är en ny ue-explorer. Förstår risken med att outa platser :)

Men hur gör ni för att hitta era ställen.
Källor som jag använder är:
google
wikipedia
lantmäteriet

förslag på mer ?

Befinner mig i Borås trakten , skicka gärna pm med ställen. Har läst om sematoriet, men har inte lyckats klura ut var det är än :) [/quote]

Med dom kommer du långt.
Det finns en sökfunktion här också som du säkert hittar en heldel med.

Risken att du får pm med ställen är nog väldigt liten.
Och jag tror inte att det behövs heller. bara att leta själv en stund så hittar du nog massor.
latso
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 06 maj 2012, 10:55

Inlägg av latso »

Har sökt på forumet ja. Men har inte lyckats klura ut stället för tex sanatoriet. Tar gärna emot fler ledtrådar :) isf på pm. Det är väl därför det finns ett sådant här forum. För att dela med sig av sina upptäckter ?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""latso""]Har sökt på forumet ja. Men har inte lyckats klura ut stället för tex sanatoriet. Tar gärna emot fler ledtrådar :) isf på pm. Det är väl därför det finns ett sådant här forum. För att dela med sig av sina upptäckter ?[/quote]

En del av "sporten" -hitta ruiner, är i mina ögon att söka på olika sätt, här, på andra forum, Googla, oftast hittar man då kordinater/exakt plats, men ibland får man ge upp och PM:a, hoppas på svar.

Att många (inklusive jag) är blyga/återhållsamma med att lägga ut exakta platsangivelser, är det allmänna problemet med främst koppartjuvar, som också läser i forum som 28ds, vi vill inte att de ska få uppslag hur de ska hitta och förstöra fina ruiner.

Många ägare av platser/ruiner har inga problem med att folk smiter in och fotograferar, men för mycket spring, och förstörelse, leder till att man stänger dörren mer noga, vilket är tråkigt för oss som bara vill besöka.

/B
latso
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 06 maj 2012, 10:55

Inlägg av latso »

[quote=""benkar""]En del av "sporten" -hitta ruiner, är i mina ögon att söka på olika sätt, här, på andra forum, Googla, oftast hittar man då kordinater/exakt plats, men ibland får man ge upp och PM:a, hoppas på svar.

Att många (inklusive jag) är blyga/återhållsamma med att lägga ut exakta platsangivelser, är det allmänna problemet med främst koppartjuvar, som också läser i forum som 28ds, vi vill inte att de ska få uppslag hur de ska hitta och förstöra fina ruiner.

Många ägare av platser/ruiner har inga problem med att folk smiter in och fotograferar, men för mycket spring, och förstörelse, leder till att man stänger dörren mer noga, vilket är tråkigt för oss som bara vill besöka.

/B[/quote]

Ok förståeligt ! Men sagt mer ledtrådar till sanatoriet vore uppskattat ! Har varit vid Edvin då i Geochaching syfte. Men försökte allt hitta en väg on utan nytta .
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""latso""]Ok förståeligt ! Men sagt mer ledtrådar till sanatoriet vore uppskattat ! Har varit vid Edvin då i Geochaching syfte. Men försökte allt hitta en väg on utan nytta .[/quote]

Vet inte ens vilket Sanatorium det handlar om, så jag kan inte hjälpa dig...

/B
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Är det inget mindre sanatorium utan ett större du söker är alla kända och en enkel googling torde ge dig både namn och adress.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""latso""]
Men hur gör ni för att hitta era ställen.
Källor som jag använder är:
google
wikipedia
lantmäteriet

förslag på mer ?
[/quote]
Nya och gamla böcker, bildarkiv, museer(och deras arkiv), läser nyheterna varje dag, flashback, snackar mycket med kompisar, lyssnar på kollegor som berättar gamla historier o.s.v...
[quote=""Elagabalus""]Är det inget mindre sanatorium utan ett större du söker är alla kända och en enkel googling torde ge dig både namn och adress.[/quote]
De flesta sanatorier är listade, gäller bara att hitta dessa listor.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Det är ju tom så väl ordnat att det finns en jättetråd där alla, större, sanatorier är samlade här på forumet
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

Jag kommer ihåg en gång då jag fick ledtråden till en öppen GPL i botten på en gammal FRA central vid besök :) , det är tips lämning det :D , det kostade mig ett serie 2 batteri på "östkusten", men det var det värt :rolleyes: vilka tider det var.
Skriv svar