Gäddede i Jämtland

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Shagrath
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 15 nov 2011, 10:30

Gäddede i Jämtland

Inlägg av Shagrath »

Är det någon som har varit in i det sjukhus/militäranläggning som ligger insprängt i berget där? Och detta ska vara stort, riktigt stort. Jag kände (numera avliden) en som faktiskt drog ventillationen där och sa att detta var något extremt. Denne ville aldrig klargöra dess position då denne ej visste huruvida det var offentligt eller ej. Det kan emellertid också röra sig om Valsjöbyn, och då talar vi inte om "Skansen Klintaberg".....Båda orter ligger nära den Norska gränsen och ur strategisk militärsynpunkt är dem båda precist placerade för dylikt. Men om jag inte minns fel nämnde dess person Gäddede.........
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Du tänker inte på Alanäs möjligtvis? Ligger nära Norska gränsen, och i denna artikel(med video) nämns även ordet "sjukhus":
op.se - "Krigshistorien som grävs fram kan bli turistattraktion i Alanäs"

Ligger inte förbannat långt ifrån just Gäddede...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Shagrath
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 15 nov 2011, 10:30

Inlägg av Shagrath »

[quote=""Saddam""]Du tänker inte på Alanäs möjligtvis? Ligger nära Norska gränsen, och i denna artikel(med video) nämns även ordet "sjukhus":
op.se - "Krigshistorien som grävs fram kan bli turistattraktion i Alanäs"

Ligger inte förbannat långt ifrån just Gäddede...[/quote]

nej, nej, nej, och åter nej. Det äro inte detta ställe. Vi kan avfärda det ifrån utredningen helt och hållet. Det jag pratar om skall vara "relativt nytt" alltså byggt under den senare delen utav det Kalla kriget. Men en fantastisk iaktagelse Saddam. Mycket imponerad utav din sökning gällande detta.
schattenjaeger
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 03 nov 2011, 21:32

Inlägg av schattenjaeger »

det är länge sen jag åkte förbi där, med det sticker upp luftrör(?) ur en myr, och man ser någonting gjutet i betong, allt helt synligt från vägen genom området. enligt de jag pratade med då skulle det finnas ett militärsjukhus nersprängt där, helt i ordning, bara att slå på lyset och börja operera.

Men det är inte väldigt långt från ett vattenkraftverk, så det kan ju ha ngt med saken att göra?

edit: my bad, det är en annan by jag tänker på.
Skriv svar