Våningshus under jord

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Våningshus under jord

Inlägg av htiawe »

Konstiga flygmaskiner och ljusfenomen i Norberg?
Luktar troll.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Våningshus under jord

Inlägg av Grishnac »

Gruvgas som ger hallucinationer??

Var är det vi letar någonstans och var skall man ha observerat något dylikt egentligen? Jag är ganska hemma i Bergslagen och har aldrig hört talas om något sådant här.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Grishnac""]Gruvgas som ger hallucinationer??

Var är det vi letar någonstans och var skall man ha observerat något dylikt egentligen? Jag är ganska hemma i Bergslagen och har aldrig hört talas om något sådant här.[/quote]

Det finns lite uppgifter om dylika observationer i närheten.

Bla här:
http://www.ufo.se/fakta/rapporter/2003.shtml

Fakta.....?
Nja d vtf...
Allt som flyger är UFO.....tills det identifierats. ;)

Har vi inte spårat ur nu förresten?
....som vanligt. :D

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Banjo_Joe
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 30 nov 2013, 17:01

Inlägg av Banjo_Joe »

Haha jag vet inte om det är vattnet utanför Norberg som gör det eller om det är att folk kommer ur stugorna för sällan ;)
Det ska vara runt Målsjön. Så alla ufo fantaster får bege sig dit och hålla sig ovan jord..jag vill under!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Våningshus under jord

Inlägg av Grishnac »

Varför spårar det alltid ur när jag kommer in i leken? Jag skall ju föreställa moderator för bövelen.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""Banjo_Joe""]Fönstren var bommade med lås mm.[/quote]
Ingen som reagerade på detta?
Ni som sprungit i varenda HC och liknande som finns, hur ofta har ni stött på byggnader med fönster inne i ett berg? :confused:
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Norrhyttan""]Ingen som reagerade på detta?
Ni som sprungit i varenda HC och liknande som finns, hur ofta har ni stött på byggnader med fönster inne i ett berg? :confused: [/quote]

Ahhh, nä det är ju klart... fönster finns ju inte på byggnader i berg och för den delen knappast heller på byggnader med stötvågsskydd... :o

Däremot så vet man ju inte hur relevant det var för själva beskrivningen, det kanske bara var ett annat sätt att beskriva "allmänt igenbommat"..? Dessutom har ju uppgiftslämnaren här hört det som ett rykte och då kan det ju skarvas på lite för varje nivå...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Banjo_Joe""]Tjääna, var tvungen att att sätta mig vid nätet och försöka leta info om ett rykte jag fick höra. Hittade tyvärr ingen info, men jag hittade denna eminenta sida :D
Bor i Norberg och det ska finnas ett gammalt gruvhål (inte Bålsjön) där några grabbar var ner för något år sen. Passagen var lätt, men en bit in hade det rasat. Dessa grabbar hade lyckats ta sig förbi raset och kommit in i en sal och mitt i salen stod ett 2-3våningshus?! Fönstren var bommade med lås mm.
Någon som har info om detta? skulle mer än gärna ta mig dit om jag bara fick kordinater.

Med vänlig hälsning//Joel[/quote]

Ett rykte som cirkulerat länge är att staten "inrett" minst en gammal gruva med utrymmen för att lagra allt från guld till värdefulla kulturföremål, måhända samma rykte?

/B
Skriv svar