Gård nära E22 i Kalmar

Hört men inte sett?

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

David M
Inlägg: 93
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Gård nära E22 i Kalmar

Inlägg av David M »

Om man letar upp Jungs väg och utgår därifrån ser man att till vänster går en skogsväg som leder till en gård mitt ute i skogen strax intill E22:ans motorväg. Med utsiktsfunktionen syns gården från vissa vinklar, den verkar vara fullkomligt övergiven och igenvuxen.

http://kartor.eniro.se/

Enligt Lantmäteriverkets äldre karta verkar det ha varit en gård under Svaneberg, en herrgård utanför Kalmar numera inklämd vid motorvägen.

Lantmäteriets karta över Kalmar 1941

Någon som kan bekräfta hur det ser ut där?
Andalusier
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 18:52

Sv: Gård nära E22 i Kalmar

Inlägg av Andalusier »

Ser rätt så dött ut när man kör förbi iallafall..
Andalusier
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 18:52

Sv: Gård nära E22 i Kalmar

Inlägg av Andalusier »

Var förbi och kollade idag.. Trasiga rutor och förspikat här och var, fördragna gardiner eller lakan för alla fönstren.. Dock lyser ytterbelysning och en radio lät innifrån huset, samt att soptunnan stod ute vid vägen.. Så det bor fanimig nån i ruklet..
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

bara att knacka pa och forhora sig da. kanske ar den siste arvtagaren av herrgarden som hamnat pa obestand eller nat. laste om nan adelsatt i england dar den siste greven bodde barnlos i en etta med kokvra. undrar hur det kanns..
Andalusier
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 18:52

Inlägg av Andalusier »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]bara att knacka pa och forhora sig da. kanske ar den siste arvtagaren av herrgarden som hamnat pa obestand eller nat. laste om nan adelsatt i england dar den siste greven bodde barnlos i en etta med kokvra. undrar hur det kanns..[/quote]

Herrgård är ju att ta i så man spricker och imploderar samtidigt.. Mer 85 kvm 30-tals träkåk med extremt sunkig trädgård..
Hagfors
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:36
Kontakt:

Inlägg av Hagfors »

Jag vill se bilder ;)
Nikon D200
Nikkor 18-70mm, 50mm
Sigma 10-20mm, 70-200mm 2.8
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Andalusier""]Herrgård är ju att ta i så man spricker och imploderar samtidigt.. Mer 85 kvm 30-tals träkåk med extremt sunkig trädgård..[/quote]

Ah, jag har ju läst förstainlägget som en sopa. Så är det när man sitter och plirar på mobilens display. Ber om ursäkt. :]
HOjk
Inlägg: 38
Blev medlem: tis 20 jan 2009, 13:43

Inlägg av HOjk »

Det är inte övergivet. Socialförvaltningen hyr ut huset till bostads lösa.
Öde, Tomt, Övergivet, Tyst, Stilla
David M
Inlägg: 93
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av David M »

Ok då vet man det. Hade inte tippat på det med tanke på att huset på flygfoton och kartor ser övergivet ut. Vägen ser ut att vara igenvuxen (fast sånt är svårt att avgöra från luften). Är principen från kommunens sida att hyra ut hus vid motorvägen att de som har det sämst skall få det sämsta läget? Måste bullra något sanslöst dygnet runt.
Användarvisningsbild
flak
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 19:51
Kontakt:

Inlägg av flak »

När jag jobbade som maskinförare lämnade och hämtade jag 2 containers som NCC byggservice hade där vid nån typ av arbete inomhus i huset någon gång under 2004.

Vet ej något om huset idag.
Flak
Skriv svar