Tips på bra UE-exkursion inom acceptabel radie från sthlm?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

snigel1
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 21:28

Tips på bra UE-exkursion inom acceptabel radie från sthlm?

Inlägg av snigel1 »

Hey!

Jag är ny här.. har varit passiv. Bland annat för att jag stört mig på den enorma o-originaliteten att kopiera namnet från legendariska 28dayslater.co.uk... (dock verkar ni som hänger här vara mycket mer sympatiska och ha ett mer likt intresse som mig än de på flashbacks ue-forum) och främst för att jag inte har så mycket att dela med mig av. Än.

Är grymt intresserad av UE. Främst av övergivna platser med en spännande historia. Att krypa runt i avloppsrör och tunnelbanetunnlar intresserar mig inte för fem öre.

Eftersom jag läst varenda bok/blogg/forum om ämnet under dom senaste åren känner jag att det är dags att ge sig ut på utflykt.

Var och strök runt lite vid spreepark i Berlin i helgen, och det gav mersmak!

Jag och två kompisar tänkte utgå från stockholm, vi har tillgång till bil och kan tänka oss att åka relativt många mil. Dock gärna helst en dagsutflykt.

Jag känner på mig att allt värt att se inom en radie på 5-10 mil runt Stockholm är antingen sönderthrashat eller välbevakat?

Jag mottar gärna tips på områden som kan vara värda att förlägga en utflykt till... gärna ställen där man kan avverka flera sevärdheter på en mindre yta.

Trots att jag läst så mycket och sett så många bilder är jag urkass på geografi ;)

Tack på förhand för eventuella förslag på färdrutt!
Senast redigerad av 1 snigel1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Decay
Inlägg: 87
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 16:04
Kontakt:

Sv: Tips på bra UE-exkursion inom acceptabel radie från sthlm?

Inlägg av Decay »

Hej och välkommen till forumet.
Tror faktiskt inte du kommer att få så många tips på ställen som är outforskade trots att du skriver och frågar på ett trevligt och bra sätt.

Tycker du ska börja beöka de klassiker som redan nämts här. Stora Vika, Ing1 Södertälje, Seaside på Ekerö, Tullinge. Det är ju några ställen som man kan slå ihjäl några timmar på.

Om du vill ut på en längre resa så kan jag ju säga att Fotografens hus, En fast paviljong och lite fler saker ligger på samma resväg och kan göras till en dagsutflykt.

Håll ögonen öppna, det finns mer än vad man tror.
http://decay.pixbox.se/

Underskatta aldrig dina medmänniskors dåliga smak.
snigel1
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 21:28

Inlägg av snigel1 »

[quote=""Decay""]Hej och välkommen till forumet.
Tror faktiskt inte du kommer att få så många tips på ställen som är outforskade trots att du skriver och frågar på ett trevligt och bra sätt.

Tycker du ska börja beöka de klassiker som redan nämts här. Stora Vika, Ing1 Södertälje, Seaside på Ekerö, Tullinge. Det är ju några ställen som man kan slå ihjäl några timmar på.

Om du vill ut på en längre resa så kan jag ju säga att Fotografens hus, En fast paviljong och lite fler saker ligger på samma resväg och kan göras till en dagsutflykt.

Håll ögonen öppna, det finns mer än vad man tror.[/quote]

Tack!

Jag är inte ute efter tips på outforskade hemligheter, bara på en bra resrutt då jag som sagt är kass på geografi och även om jag läst om många platser inte riktigt har koll på var dom ligger :)
snigel1
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 21:28

Inlägg av snigel1 »

Folk var trötta/bakis så vi kom iväg sent.

Körde en ganska kort sväng mot enköping-sala.

Såg mörkt ut ett tag, men helt plötsligt uppenbarade det sig ett typiskt ödehus... bromsen i botten och usväng.

http://www.flickr.com/photos/retypejonas/sets/72157618607141595/

Någon som varit där?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""snigel1""]Folk var trötta/bakis så vi kom iväg sent.

Körde en ganska kort sväng mot enköping-sala.

Såg mörkt ut ett tag, men helt plötsligt uppenbarade det sig ett typiskt ödehus... bromsen i botten och usväng.

http://www.flickr.com/photos/retypejonas/sets/72157618607141595/

Någon som varit där?[/quote]

Vilka färger!
http://www.flickr.com/photos/retypejona ... 607141595/
Senast redigerad av 1 Saddam, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: länken funkade inte till en början
snigel1
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 21:28

Inlägg av snigel1 »

Jo... folk var nog inte lika ängsliga över färgval förr i tiden :)
Skriv svar