Bra tips på Gotland sökes!

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""albin""]Vore ju skoj att komma ut till Enholmen, men jag är lite tveksam vad resesällskapet tycker om det. Vi drar allafall nu till helgen, vår avgång tycks avgå som planerat. Samordning av båt till Enholmen??[/quote]

Kan bli lite knepigt, vi bor i ett medeltidsläger hela veckan och har begränsad tillgång till kommunikationer......men man kan ju se vad som kan ordnas...
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""Grishnac""]Kan bli lite knepigt, vi bor i ett medeltidsläger hela veckan och har begränsad tillgång till kommunikationer......men man kan ju se vad som kan ordnas...[/quote]

Annars så struntar vi i det. Misstänker att de andra två kommer bli mer nöjda med alla objekt på stora ön som tipsas om i tråden. Hjärtligt tack till alla som bidragit.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Bra tips på Gotland sökes!

Inlägg av Grishnac »

Hemkommen från Gotland, det blev inget av nere i katakomberna eftersom någon tyckte att det var trevligt att hålla konserter i ruinen ovanpå.......suck.
Men, det blev lite undangömda ställen inne i Visby samt ett militärsjukhus med tillhörande bergrum i alla fall.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Mrshadow
Inlägg: 82
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 14:33
Kontakt:

Inlägg av Mrshadow »

[quote=""Saddam""]Kolla in bild 1 och 2, ha ha...
http://www.garaget.org/?car=306

Vet ej om den står kvar idag.[/quote]

Det där stället ser ut att vara den gamla macken söder Tierp efter gamla E 4;an, i närheten av Gryttjom. Både macken och huset intill har varit "öde" i kanske 20 år.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Mrshadow""]Det där stället ser ut att vara den gamla macken söder Tierp efter gamla E 4;an, i närheten av Gryttjom. Både macken och huset intill har varit "öde" i kanske 20 år.[/quote]
Jaså inte alls på Gotland med andra ord... :rolleyes:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Vi hann med en del UE-ombjekt. Ett batterierna vid Fårösund, cykeltur bland bunkrar, ödehus, kalkbrott och kalkbruk på Bungenäs, övernattning i luftbevakningstorn och besök i ett ödehus som åtminstonde delvis påminde om Villa Villerkulla. Cykelturen kan varmt rekomenderas.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""albin""]övernattning i luftbevakningstorn[/quote]
Låter väldigt udda, öppet för allmänheten eller måste man boka?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""Saddam""]Låter väldigt udda, öppet för allmänheten eller måste man boka?[/quote]

Man måste våga klättra utanför den låsta delen där någon klippt bort taggtråden. Skulle ju kanske vara något att utveckla för hembygdsföreningen som guidar i Tingstäde fästning alldeles intill. :)
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Har slängt upp lite bilder på pixboxen från sommarens Gotlandstripp. Åter en gång får jag passa på att tacka för tipsen som tråden gav.

Bild
Skriv svar