LGC W25 (W17) ?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Mycket LGC L73 (W23) Strutsen nu. Men för att runda av den diskussionen, Leissner huserar numer i gamla Strutsen.
thoronath
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 02 jan 2009, 20:19

Inlägg av thoronath »

[quote=""Fullbumpa""]Var en av flera undercentraler till Lfuc Svalan i Mölndal som i sin tur rapporterade in läget på fientligt flyg i västsverige. De andra undercentralerna fanns i Borås (Edvin), Skövde (plats någon? Billingen?), Trollhättan/Vänersborg mm. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stridsledn ... g#STRIL_50

Ang Tanumshede så ser ju det här området misstänkt ut
http://www.fmis.raa.se/cocoon/fornsok/s ... overview=0 (fäll in vänsterdel av bilden också)[/quote]

Det som syns på kartan ser mer ut som en förrådsslinga. Det känns inte som en trolig kombination med en flyginformationscentral och ett förråd.

Det känns också som platsen är väl långt ut i skogen för en äldre LGC.

En titt på platsen i hitta.se 3-d vy avslöjar inget som tyder på ett bergrum.

/ Thoronath
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Topcom""]Med risk för att verka dum, måste ni ha så kryptiska rubriker på trådar? :confused:
Jag och kanske fler kanske inte har en aning om vad ni snackar om :D [/quote]

Som trådstartare får jag be om ursäkt om det var lite kryptiskt skrivet. Det är lätt hänt ibland att man förväntar sig att alla ska förstå vad man pratar om och det var inte min tanke att krångla till det.

Det kändes bara lite udda att förklara något allt för ingående för dem som eventuellt visste var denna anläggning låg och därmed hade full koll på vad jag menade.

Lite som i tråden om Edvin i Borås, de som vet vad som menas är med i diskussionen, de som inte vet har oftast inte heller något intresse av tråden som sådan.

Ett dilemma? Ja, förvisso. Men kanske priset vi får betala i vissa trådar när så många olika intressen och inriktningar samlats på ett och samma forum.
Senast redigerad av 1 baaz, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Felstavning
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Bumpelibump.

Den ursprungliga frågan kvarstår.

/b
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Just denna anläggning är väl lite av ett dilemma för många bunkerintresserade.
Jag har inte lyckats få fram något vettigt. Lämpligast är väl att åka och leta om den inte redan är plomberad.

Edvin (GPL/Fo 34) hade ju inget med flygvapnet att göra.
Däremot så gjorde LGC Järpen som råkade ligga i samma bergrum det.
rikher
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 13:19

Sv: LGC W25 (W17) ?

Inlägg av rikher »

För att väcka lite liv i tråden igen, jag har hittat något utanför Tanumshede, vet inte riktigt vad det är, men det är inhägnat område, ett plåtskjul kan man skymta och en stor platta, typ betongplatta tror jag. väldigt igenvuxet, igen som vet något? ligger även militärförråd i närheten,några aktiva, fast 2 som inte är aktiva, det är uppdämd massa sand runtom dem så troligtvis är det något väldigt explosivt som legat där inne
Användarvisningsbild
dev/null
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 20:29

Inlägg av dev/null »

[quote=""rikher""]För att väcka lite liv i tråden igen, jag har hittat något utanför Tanumshede, vet inte riktigt vad det är, men det är inhägnat område, ett plåtskjul kan man skymta och en stor platta, typ betongplatta tror jag. väldigt igenvuxet, igen som vet något? ligger även militärförråd i närheten,några aktiva, fast 2 som inte är aktiva, det är uppdämd massa sand runtom dem så troligtvis är det något väldigt explosivt som legat där inne[/quote]

Jag var och snokade kring det objekt du beskriver förra sommaren.
Betongplattan är av allt att döma en gammal husgrund. Jag skulle gissa på att byggnaden som stått där ha haft med radiomasten längre bort efter vägen att göra.

Hursomhelst är det inget som tyder på att det har med W25 att göra. Som tidigare sagts i tråden så lägger man inte gärna ett Lgc ihop med vanliga förråd. Dessutom skall ju W25 enligt uppgift vara en berganläggning.
______________
devnull.pixbox.se
Skriv svar