Namn, personuppgifter osv.

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""Aseabarn""]Jadu Jesper, ;)
Omvänt tror jag det kan vara en lagom "reality check" att använda sitt riktiga namn och se det som en måttstock att hålla sig efter, dvs inte göra något man behöver skämmas för. Så gör jag. (Utom i forumet). Har funkat bra i 10 år nu.

Om man ser det som att man utför något osjälviskt dokumenterande som andra kanske kan ha glädje av (inkl byggnadsägaren), känns det som det enda rätta.[/quote]

:D

Jag har inget problem med att folk vet mitt namn för tillfället här på forumet, men i det långa hela kanske det är en mindre smart idée. Skulle gärna publicera bilder där jag inte fått vara(ojoj här skojar jag friskt, jag tror inte jag fått vara där för att rätta!), men jag har begärt ändring utav mitt användarnamn, för 3e gången!! Men den här gången kommer det sitta som handsken, förhoppningsvis.
Senast redigerad av 1 nonamegiven, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Greatmalinco
Inlägg: 39
Blev medlem: tis 19 okt 2010, 18:20

Inlägg av Greatmalinco »

jag fotar bara på ställen där jag har tillstånd eller där det är uppenbart att ingen bryr sig eller kanske ens äger det och därför brukar jag ha kontaktuppgifter när det gäller mina bilder. dock berättar jag aldrig för andra vart jag fotar om det är så att jag har pratat med ägaren då jag inte vill att andra ska ta sig dit och störa eller förstöra.
Senast redigerad av 1 Greatmalinco, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: glömde skriva en grej
Man saknar inte kon förrän båset är tomt !
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""Saddam""]Den "tabben" har flera gjort... rekommenderas ej.[/quote]

Finns det andra anledningar till detta än att man olovligt skulle ha tagit sig in någonstans? Och då främst regelrätt inbrott...
Har folk blivit uppsökta för mindre?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Gruvtroll""]Finns det andra anledningar till detta än att man olovligt skulle ha tagit sig in någonstans? Och då främst regelrätt inbrott...
Har folk blivit uppsökta för mindre?[/quote]

Det är väl mest att alla människor har egna uppfattningar om vad som är tillåtet och inte tillåtet, ett par här på forumet har ju fått hårda ord kastade efter sig då dom publicerat bilder av hus på nätet, hot om polisanmälan och dylikt trots att det inte är förbjudet att fotografera och publicera bilder på någons hus.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""Grishnac""]Det är väl mest att alla människor har egna uppfattningar om vad som är tillåtet och inte tillåtet, ett par här på forumet har ju fått hårda ord kastade efter sig då dom publicerat bilder av hus på nätet, hot om polisanmälan och dylikt trots att det inte är förbjudet att fotografera och publicera bilder på någons hus.[/quote]

Okok! Jo så är det ju alltid.. Jag tycker jag har gallrat bort det mesta som kan upplevas som för privat å sådär. Men men...
Inga fler helt andra anledningar som gått mig helt förbi?
Jag börjar känna att jag nån gång i framtiden vill göra något mer med detta och jag är rädd att det inte går att vara anonym då.. Man tycker att folk skall ha hört av sig ändå om det var något som inte passade!?
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""Gruvtroll""]Okok! Jo så är det ju alltid.. Jag tycker jag har gallrat bort det mesta som kan upplevas som för privat å sådär. Men men...
Inga fler helt andra anledningar som gått mig helt förbi?
Jag börjar känna att jag nån gång i framtiden vill göra något mer med detta och jag är rädd att det inte går att vara anonym då.. Man tycker att folk skall ha hört av sig ändå om det var något som inte passade!?[/quote]
Jag tror att det är lugnt att inte vara anonym heller sålänge det sköts snyggt. Om du däremot varit inne i någons bostad så kan jag förstå om folk blir sura och förbannade, man ser ju vad som är riktigt övergivet och inte, så jag tror bara att det är att tuta o köra. Jag är inte anonym på min blogg där jag också väljer att publicera bilderna.
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""nonamegiven""]Jag tror att det är lugnt att inte vara anonym heller sålänge det sköts snyggt. Om du däremot varit inne i någons bostad så kan jag förstå om folk blir sura och förbannade, man ser ju vad som är riktigt övergivet och inte, så jag tror bara att det är att tuta o köra. Jag är inte anonym på min blogg där jag också väljer att publicera bilderna.[/quote]

Men din blogg kan jag inte hitta... Jo jag tycker också det borde vara ok! Om någon sen tycker att det är en sjuk grej man pysslar med så var ju det mindre viktigt.. Tycker ändå det är svårt alltså! Jag står för mina bilder men internet skrämmer mig lite.. ;)
Användarvisningsbild
Greatmalinco
Inlägg: 39
Blev medlem: tis 19 okt 2010, 18:20

Inlägg av Greatmalinco »

Jag tycker det är självklart att ha mitt namn på mina bilder men som sagt var berättar jag aldrig vart jag fotar även om man ser tydligt på vissa bilder. detta enbart av respekt för ägarna där
Man saknar inte kon förrän båset är tomt !
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Gruvtroll""]Finns det andra anledningar till detta än att man olovligt skulle ha tagit sig in någonstans? Och då främst regelrätt inbrott...
Har folk blivit uppsökta för mindre?[/quote]
Jag har aldrig gjort ett "regelrätt inbrott" och tar aldrig sönder någonting när jag är ute och utforskar men ändå väljer jag att ligga lågt då de flesta "besök" jag gjort kan klassas som olaga intrång.

Man vet ju aldrig hur en förvaltare/markägare reagerar när de upptäcker att någon varit på deras mark/inne i deras byggnad utan tillstånd och dessutom lagt upp lite bilder på nätet. Så för att vara på den säkra sidan så låter jag bli att hänga ut mig.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""Saddam""]Jag har aldrig gjort ett "regelrätt inbrott" och tar aldrig sönder någonting när jag är ute och utforskar men ändå väljer jag att ligga lågt då de flesta "besök" jag gjort kan klassas som olaga intrång.
Man vet ju aldrig hur en förvaltare/markägare reagerar när de upptäcker att någon varit på deras mark/inne i deras byggnad utan tillstånd och dessutom lagt upp lite bilder på nätet. Så för att vara på den säkra sidan så låter jag bli att hänga ut mig.[/quote]

Det förstår jag mycket väl! Det var inte menat som någon antydan om något annat! Tänkte bara om det fanns någon helt annan anledning att beakta..
Jag får nog fundera ett tag till på detta.. Alla platser som har någon nuvarande aktivitet har jag fått godkännande på. Men visst... Man söker kanske inte upp markägare för minsta betongfundament..
Skriv svar