Namn, personuppgifter osv.

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Namn, personuppgifter osv.

Inlägg av nonamegiven »

Är Namn, personuppgifter(i form av namn, ålder, stad man är bosatt) osv. på hemsidor i samspel till bilder man tagit under ue en dålig kombination? Tänker främst på mitt riktiga namn, användarnamnet(som återfinns på fotosidor) och länkar till min blogg. Borde jag hålla sådant hemligt?
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""jenordfoto""]Är Namn, personuppgifter(i form av namn, ålder, stad man är bosatt) osv. på hemsidor i samspel till bilder man tagit under ue en dålig kombination? Tänker främst på mitt riktiga namn, användarnamnet(som återfinns på fotosidor) och länkar till min blogg. Borde jag hålla sådant hemligt?[/quote]

Det beror helt på hur man tar sig in på objekten. Jag har, och kommer aldrig, uppge några födelsedata, namn eller exakt adress i samband med UE.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Inlägg av wroomlars »

[quote=""jenordfoto""]Är Namn, personuppgifter(i form av namn, ålder, stad man är bosatt) osv. på hemsidor i samspel till bilder man tagit under ue en dålig kombination? Tänker främst på mitt riktiga namn, användarnamnet(som återfinns på fotosidor) och länkar till min blogg. Borde jag hålla sådant hemligt?[/quote]

Finns det någon anledning till att du ska lägga ut namn, ålder osv ?
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""wroomlars""]Finns det någon anledning till att du ska lägga ut namn, ålder osv ?[/quote]

Knappast, mer än att jag får problem med att länka min bildblogg.
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

[quote=""jenordfoto""]Knappast, mer än att jag får problem med att länka min bildblogg.[/quote]

dom flesta har väll valt en speciel foto sida/inloggning för att lägga upp sina ue bilder på eller en helt egen hemsida.
men allt är väll upp till var och en hur anonym man vill vara.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""jenordfoto""]Knappast, mer än att jag får problem med att länka min bildblogg.[/quote]
Den "tabben" har flera gjort... rekommenderas ej.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""Mr H""]dom flesta har väll valt en speciel foto sida/inloggning för att lägga upp sina ue bilder på eller en helt egen hemsida.
men allt är väll upp till var och en hur anonym man vill vara.[/quote]
Har Pixbox(http://www.pixbox.se/alb1069162) med gamla bilder, oavsett det så hade jag tänk använda den. Har valt fel användarnamn här på forumet, så det blir till att få det bytt också.
[quote=""Saddam""]Den "tabben" har flera gjort... rekommenderas ej.[/quote]

Ajaj! Tack för svaren, överväger verkligen att vara anonym!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""jenordfoto""]Har Pixbox(http://www.pixbox.se/alb1069162) med gamla bilder, oavsett det så hade jag tänk använda den. Har valt fel användarnamn här på forumet, så det blir till att få det bytt också.


Ajaj! Tack för svaren, överväger verkligen att vara anonym![/quote]
Använd pixbox när det gäller bilder, det funkar bra... det där med att du har "fel" användarnamn är skitsamma. Länkar du till bilderna och skriver att de är dina så fattar ju folk.

Det finns inga större fördelar med att skylta med sitt namn eller t.ex. adress på detta forum(eller inom denna "bransch")... dock finns det en hel del nackdelar.

:rolleyes:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""Saddam""]Använd pixbox när det gäller bilder, det funkar bra... det där med att du har "fel" användarnamn är skitsamma. Länkar du till bilderna och skriver att de är dina så fattar ju folk.

Det finns inga större fördelar med att skylta med sitt namn eller t.ex. adress på detta forum(eller inom denna "bransch")... dock finns det en hel del nackdelar.

:rolleyes: [/quote]

Stämmer bra!
Fast googla på mitt användarnamn så inser du problemet ganska snart. ):
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Jadu Jesper, ;)
Omvänt tror jag det kan vara en lagom "reality check" att använda sitt riktiga namn och se det som en måttstock att hålla sig efter, dvs inte göra något man behöver skämmas för. Så gör jag. (Utom i forumet). Har funkat bra i 10 år nu.

Om man ser det som att man utför något osjälviskt dokumenterande som andra kanske kan ha glädje av (inkl byggnadsägaren), känns det som det enda rätta.
Industristofil och fabriksromantiker
Skriv svar