finns det någon mobilsida av dena sida?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""nonamegiven""]Trodde det var inställt på det redan från första början. Jo men då är det ju solklart, kommer köra såhär utan, kan inte kosta mycket. 28dagarsenare såg däremot aningen konstig ut när man valde bort bilderna, det var mycket enklare att orientera sig med bilderna. Har förövrigt abbonnemang, 10 kronor dygnet tror jag är maxtaxan...men vet då inte om det gäller vid varje uppkoppling eller varje dag, borde va dygnet men är osäker.


Tack för tipset![/quote]

Vissa sidor fungerar väldigt bra utan bilder. Vissa sämre. Sidorna görs ju om ständigt men tex AB:s gamla sida gjorde sig bättre med bara text. Bara skönt slippa en suddig bild på en helikopter eller statsministern. Vet att någon operatör diskuterade uppkopplingsavgift men det blev ramaskri. Som jag fattat det är det per dygn räknat från midnatt.

Har nu wlan i telefonen så jag kör ganska mkt via det. Men står man i skogen och vill följa en hetsig 28ds tråd mac vs pc hjälper ju inte det ( vilket jag gjorde förra hösten).
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

Telia / Halebop har maxtaxa 9:- dygn, hyffsat snabbt via 3G 1Mbit om man inte köper till mobilsurf eller vad dem kallar de 6Mbit (har för mig) får man 100 Mb att använda för 29:- tycker dock standard nätet med 1Mbit funkar fint, provade nyss sidan på hTc Tattoo med Opera mini funkade fin fint. Har postat på andra forum och det har funkat fint, doc långt mer omständigt än med en pc men är man ute i skogen så :D :D duger det.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: finns det någon mobilsida av dena sida?

Inlägg av FRH »

Telenor har fri data för 59 kr i månaden. Använde det tillsammans med wifi tether som modem till datorn när jag bodde i skogen förra året. Funkade lysande.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Jag har Telia iSurf med 1GB fri surf varje månad.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

vBulletin har väl en funktion som kan aktiveras kostnadsfritt i detta syfte om jag inte missminner mig helt. Osäker på vad den heter, men Tapatalk heter appen man använder ifråga. Är medlem i några andra forum som har funktionen, och även om det inte är några som helst problem att gå ut via telefonens webbläsare, så är det ju onekligen smidigare med tapatalk. Kan jämföras med facebook-appen kontra fb på webbläsaren, ni som nu har det.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Ja stoppa gärna in Tapatalk, det är lätt och gratis
http://www.tapatalk.com/plugin.php
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""wildhack""]Ja stoppa gärna in Tapatalk, det är lätt och gratis
http://www.tapatalk.com/plugin.php[/quote]

Tyvärr var ju inte appen i sig gratis vilket kanske gör att många hoppar över detta, sidan går ju trots allt att använda väldigt lätt redan i iPhone vilket jag själv gör.
Men vi tittar på det och funderar.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Grishnac""]Tyvärr var ju inte appen i sig gratis vilket kanske gör att många hoppar över detta, sidan går ju trots allt att använda väldigt lätt redan i iPhone vilket jag själv gör.
Men vi tittar på det och funderar.[/quote]

Njao, en read-only är helt gratis. Vill man ha alla funktioner får man punga ut med 7 kr.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Fortforum har Tapatalk-stöd om någon vill prova
Forumrunner och TouchBB är två alternativ, men Tapa är nog störst

(Fulla versionen av Tapatalk där man kan skriva också kostar faktiskt hela 22 kr)
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""wildhack""]Fortforum har Tapatalk-stöd om någon vill prova
Forumrunner och TouchBB är två alternativ, men Tapa är nog störst

(Fulla versionen av Tapatalk där man kan skriva också kostar faktiskt hela 22 kr)[/quote]

My bad, visst är det 22 kr. Har dock klarat mig fint med RO-versionen eftersom jag oftast bara läser från mobilen. Vill man göra ett inlägg så får man dock pillra lite med webbläsaren den vanliga vägen.

FF är ett lysande exempel på hur smidigt det är med Tapatalk. En fröjd att läsa utan att zooma och bläddra.
Skriv svar