Övergivna platsen i salatrakten

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

glennglenn
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 07 okt 2010, 06:43

Övergivna platsen i salatrakten

Inlägg av glennglenn »

Hejsan, jag vet inte riktitgt om dethär är rätt ställe i forumet att posta.. men jag gör ett försök :)

Jag tänkte höra ifall folk har någon koll på övergivna platser i salatrakten (inte kalkbruket eller gruvan). Jag har kollat runt lite på forumet och läst om en del gammla övergivna hus... men vart finns dom!? :D

Jag har även hört att det ska finnas en helt övergiven bondgård i skogen mellan möklinta och rosshyttan!


Allt från gammla bilvrak till övergivna byggnader är av intresse :)

Tack på förhand
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""glennglenn""]Hejsan, jag vet inte riktitgt om dethär är rätt ställe i forumet att posta.. men jag gör ett försök :)

Jag tänkte höra ifall folk har någon koll på övergivna platser i salatrakten (inte kalkbruket eller gruvan). Jag har kollat runt lite på forumet och läst om en del gammla övergivna hus... men vart finns dom!? :D

Jag har även hört att det ska finnas en helt övergiven bondgård i skogen mellan möklinta och rosshyttan!


Allt från gammla bilvrak till övergivna byggnader är av intresse :)

Tack på förhand[/quote]

Tänkte bara upplysa om att sådana här frågor om allmänna tips och vägbeskrivningar inte brukar vara så populära att svara på.
De flesta håller sina ställen lite hemliga. Men om det är ett specifikt ställe du undrar över och vet någon som varit där så kan ett pm hjälpa oftast.

Men som sagt, allmänna frågor om tips = oftast inte värt att ställa.

För övrigt välkommen till forumet :)
Issm
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 29 jan 2010, 20:30

Inlägg av Issm »

Du kan hitta en hel del genom att läsa trådarna om Sala på detta forum. Man kan lista ut en del.. :)

Som Faniskogen skriver så är det inte alltid så poppis att fråga den här typen av saker, med tanke på att fel typ av människor kan lockas dit. Det är inte speciellt bra eller kul om folk åker dit och har sönder saker.

En "övergiven" gård "mellan" Sala och Rosshyttan ligger ute för försäljning. Med tanke på det så finns det iaf någon som har koll på den. Även fast den är i dåligt skick... Alltså är den inte så pass övergiven. (Vet inte om du kanske syftar på just denna gård)

Och om du ändå ska ut i Möklintaskogarna och smyga, glöm inte att älgjakten börjar nu... ;)

Om du geocachar så finns det också vissa övergivna hus i Salaområdet.

:) :)
glennglenn
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 07 okt 2010, 06:43

Inlägg av glennglenn »

[quote=""Issm""]
Om du geocachar så finns det också vissa övergivna hus i Salaområdet.
[/quote]

Vad sjutton är geocachar för något? :O

Tack för tipsen :)
Issm
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 29 jan 2010, 20:30

Inlägg av Issm »

Skriv svar