SimpleViewer på hemsida

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""nonamegiven""]Haha..wiev okej nej det har inte med musik att göra. Jag tror dej. :D
Får se hur jag väljer att göra, trots allt min privata fotoblogg, ska sova på saken.

Oj, bra att du sa det! 83kr x 12 är 996skr, aningen dyrt måste jag hålla med om. Ska komma ihåg det där med uppsägningstiden. Tips på något annat bra webbhotell? Det är inte säkert att det är lönt att betala en massa i månaden för att hålla igång ett galleri, fast det är ju det där med domänen som är viktig för mig..t.ex. http://www.hanssons.se men det lär ju kosta en slant att bara inneha det.

Föresten så vidarebefodrade jag via index.html filen på pellehansson.se, så jag lyckades komma till min blogg ändå, snabbt och prydligt.[/quote]

Jag kör med sajtx.com, inte världens bästa men billigt och har funkat bra för mig. Ser nu dock att ex one.com är lite billigare. De har fått ganska kass kritik men funkar säkert bra för en enkel hemsida.
Sen har jag domänerna hos loopia. Det funkar bra och de är billiga (eller var förr iallafall, har inte hundra koll på hur det står till idag).
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""Frohike""]Jag kör med sajtx.com, inte världens bästa men billigt och har funkat bra för mig. Ser nu dock att ex one.com är lite billigare. De har fått ganska kass kritik men funkar säkert bra för en enkel hemsida.
Sen har jag domänerna hos loopia. Det funkar bra och de är billiga (eller var förr iallafall, har inte hundra koll på hur det står till idag).[/quote]

Jag kör med One.com och är väldigt nöjd. Kanske inte har så avancerade script osv, men man kan både välja om man vill göra sidan från grunden eller efter vissa färdiga script. Simple viewer finns bl a inkluderat om man vill. Lite krångligt ibland med betalningen men jag tycker ändå att det funkat bra i stort. När jag tecknade låg de bland de billigaste i alla fall.
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

webhotell ? ja http://www.manufrog.se har jag haft 5 år inte varit nån speciell downtime vad jag märkt. Supporten är bra (svar inom några timmar nästan när som på dygnet) 100 för ett år, dock inte så mycket utrymme (går att öka)
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Jag får helt enkelt se vad jag ska gå över till när erbjudandet går ut, ska ta och syna era sajter ni pratat om. Tack :)
Senast redigerad av 1 nonamegiven, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ni pratat OM.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: SimpleViewer på hemsida

Inlägg av Grishnac »

Jag kör min på en domän som stödjer PHP, det verkar i nuläget vara allt jag behöver.

Sidan bygger jag helt och fullt i en plugin till Lightroom som heter TTG (The turning gate) där man kan köpa ett färdigt paket för ett par hundralappar med en galleritemplate och en hemsidestemplate, sedan är det bara att rocka loss och stöka om den precis som man vill ha den. Fördelen är att man aldrig behöver ta bilderna från lightroom till något annat program, man bara öppnar bilderna från senaste sessionen direkt i LR, gör dom justeringar man vill göra och tar bort dom bilder man inte vill ha i galleriet, sedan är det bara att klicka på "webb" och applicera den mall man har skapat för sina gallerier och klicka på exportera - klart!
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar