Försvunna fiskarna

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

mollewall
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 20 nov 2010, 19:25

Försvunna fiskarna

Inlägg av mollewall »

Hej.
Jag undrar om det finns någon som känner till hemliga ställen längs kusten från Norra Skärgården upp till Tjörn där man skulle kunna bli instängd. Som ni kanske läst och hört finns inga spår av vare sig båt eller utrustning. Killarna som gav sig ut från Vedhall hade ett stort intresse gällande detta och jag försöker härmed att finna några spår efter dom eller nåt annat. Tack och en förhoppning om svar.
Liase
Inlägg: 129
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 22:23

Inlägg av Liase »

Försvunna fiskare? Inte hört talas om... länk någon?

Har tyvärr inga förslag att bidra med, bara fångade mitt intresse..
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Vad jag vet så finns det inga hemliga ställen där man kan bli instängd av misstag iallafall... Från norra skärgården (jag antar att du menar Göteborgs norra skärgård) och till Tjörn så är det dessutom inte särskilt långt...

Det enda jag känner till i det sammanhanget är att det finns en massa rykten om hemliga ubåtstunnlar och sådant på Älgön, men inget av detta har någonsin bekräftats...

Jag gjorde för övrigt lumpen på Minutläggare och andra fartyg inom KA, så vi var runt en hel del på sjömilitära anläggningar av olika hemlighetsgrad i Bohuslän...
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.491 ... na-fiskare

Det finns inga ord för hur tragiskt det är om det rör sig om att de fastnat någonstans! Mollewall, jag hoppas verkligen inte att de är vänner eller släktingar till dig eller att det ligger något bakom ryktena... :(

Kan inte heller hjälpa med tips om dolda ställen, är inte mycket för just den här typen av UE i alla fall så...
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Väderleken vid det aktuella tillfället var inte den bästa så tyvärr är sannolikheten minimal att de skulle ha blivit instängda av misstag någonstans.

Närmaste militära aktivitet är omkring Lysekils-området. Jag vill och kan inte gå in på mer detaljer.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Penfold""]Närmaste militära aktivitet är omkring Lysekils-området. Jag vill och kan inte gå in på mer detaljer.[/quote]

Om du inte känner till något som jag inte vet om så är det i huvudsak bara Skredsvik (ÖGull/GullB) som finns i Lysekils-området. Anläggningens existens är isåfall inte hemlig, men däremot är den väldigt SO. Där finns det dock i stort sett ingenstans som man kan bli instängd ihop med en båt. Det enda i den vägen som finns där är en mindre reparationstunnel, men vad jag vet så är Skredsvik fortfarande ganska ordentligt bevakat, så jag tror knappast att man kan komma in i den utan att larmet går...

Diverse mindre minförråd och minstationer finns också i området, men de ligger åtminstone ett par meter från vattnet, så där får man inte med normalt arbete in en båt. Dessutom är många (de flesta?) av dem plomberade idag...

[Edit] För övrigt fanns en anläggning (GraB) vid Västbacken strax norr om Grebbestad, men då är vi en bit norr om både Lysekil och Tjörn. Där låg vi också lite då och då när jag gjorde lumpen, men det är så sett bara en ankringsplats och en kaj och knappast något man kan bli instängd i...
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 0 gånger.
mollewall
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 20 nov 2010, 19:25

Inlägg av mollewall »

Tack alla som har svarat på min undran. En av killarna är min son och man försöker hitta minsta halmstrå i sökandet efter dom med tanke på att det inte finns minsta spår efter någonting, inte nånting. // mollewall
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""mollewall""]Tack alla som har svarat på min undran. En av killarna är min son och man försöker hitta minsta halmstrå i sökandet efter dom med tanke på att det inte finns minsta spår efter någonting, inte nånting. // mollewall[/quote]

Jag beklagar verkligen, Mollewall. :(

Önskar att det fanns något man kunde säga, göra eller hjälpa till med i såna här situationer, men ingen som inte har varit med om något liknande kan någonsin sätta sig in i hur det känns, det måste vara fruktansvärt.

Tänker på dig och de andra anhöriga.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Usch då, hoppas detta löser sig och att ni hittar killarna välbehållna.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""mollewall""]
hemliga ställen längs kusten från Norra Skärgården upp till Tjörn
. . .
Killarna som gav sig ut från Vedhall hade ett stort intresse gällande detta[/quote]
Var de ute och fiskade eller letade de efter hemliga ställen den dagen?
Det står ju att de var ute och fiskade i nyhetsartiklarna.

Märkligt att inte ens båten har funnits, jag hoppas att de mår bra.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar