Vad betyder 28dagarsenare?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""dalo""]
Just nu sitter jag faktiskt och kollar lite på Ôdishon, efter att ha hittat den på den ypperliga listan http://www.totalfilm.com/features/the-25-most-disturbing-movies-ever/ --> Seriöst f*cked up film. Älskar sådant här :D [/quote]

Vad är det där för lista egentligen? De har ju missat Ichi the killer... där snackar vi sjuk film, se den inte.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Saddam""]Vad är det där för lista egentligen? De har ju missat Ichi the killer... där snackar vi sjuk film, se den inte.[/quote]

En annan som jag själv tycker borde finnas med (fast långt ned) är The New York Ripper. Jag tror att scenen med ögat håller måttet mot flertalet av rullarna på den listan, men knappast bland toppen.

[quote=""dalo""]Just nu sitter jag faktiskt och kollar lite på Ôdishon, efter att ha hittat den på den ypperliga listan http://www.totalfilm.com/features/the-25-most-disturbing-movies-ever/ --> Seriöst f*cked up film. Älskar sådant här :D [/quote]

Kan kanske Guinea Pig vara något för dig? Jag har inga sett den och tänker inte göra det heller.
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

Shaun of the Dead rekommenderas varmt!
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""daytripper72""]Shaun of the Dead rekommenderas varmt![/quote]

Kan inte annat än att hålla med, fruktansvärd rolig film :)
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

House of 1000 corpses är lite små sjuk bitvis, men på ett bra sätt :)
Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

Både 28 dagar senare och Shaun of the Dead är asgrymma filmer.
...till en början. De lider av samma åkomma som de flesta i zombie-genren. De är bra tills dess att zombiesarna dyker upp.
I am Legend är precis likadan, fast klarar sig snäppet längre. Den håller ända fram till scenen på piren, sen går det bara utför. Vilket är jäkligt synd, eftersom det i övrigt är en riktigt bra film!

Det här är förstås min helt personliga uppfattning ;)

Än så länge diggar jag The Walking Dead (rekommenderas!). Kanske för att de varvar överlevnad, sociala intriger och "hjälp vi blir jagade av zombies" om vartannat. De är ju en serie och har därmed lite andra förutsättningar än om det hade varit film.

När vi ändå är inne på film och detta eminenta forums namn så var det en kamrat som, då jag nämnde namnet "28 dagar senare", undrade om inte det var den där filmen med Sandra Bullock på torken ;)
Requiescant in pace
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Shaun of the Dead är ju en (vansinnigt rolig) komedi. Som det står på omslaget: "A romantic comedy - with zombies" :)

Vill man se en postapokalyptisk film utan zombies, skratt eller ett lyckligt slut så kan jag rekommendera The Road.
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""Älgben""]
Vill man se en postapokalyptisk film utan zombies, skratt eller ett lyckligt slut så kan jag rekommendera The Road.[/quote]

Den är verkligen bra, gillar verkligen postapokalyptiska filmer, mer av dessa tack ;)
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Inom postapokalyptiskt tema kan jag starkt rekommendera "Children of Men".
http://www.imdb.com/title/tt0206634/

Jäkligt bra framtidsskildring..
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Liase
Inlägg: 129
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 22:23

Inlägg av Liase »

[quote=""Älgben""]Shaun of the Dead är ju en (vansinnigt rolig) komedi. Som det står på omslaget: "A romantic comedy - with zombies" :)

Vill man se en postapokalyptisk film utan zombies, skratt eller ett lyckligt slut så kan jag rekommendera The Road.[/quote]

Åhja fyfan, vilken känsla det är i den filmen, bästa från 2010 för min del (eller var det 2009? :confused :) Iallfall en väldigt speciell och bra film! Man satt nästan och grinade lite... hehehehe.
Skriv svar