Hur ofta kör ni UE?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Lystrad
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 28 mar 2010, 13:59

Hur ofta kör ni UE?

Inlägg av Lystrad »

Som titeln säger, hur ofta är ni ute på UE egentligen? Är det en gång i månaden, varje vecka, eller helt enkelt när ni finner tid till det?

Själv så har jag inte varit ute så jätteofta, men nu tänkte jag ändra på det och köra så fort jag får tillfälle. Ska faktist ut en liten sväng nu ikväll!
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Lystrad""]Som titeln säger, hur ofta är ni ute på UE egentligen? Är det en gång i månaden, varje vecka, eller helt enkelt när ni finner tid till det?

Själv så har jag inte varit ute så jätteofta, men nu tänkte jag ändra på det och köra så fort jag får tillfälle. Ska faktist ut en liten sväng nu ikväll![/quote]

Hur gör man när man "kör ue" ?
Kör man bil genom objekten, någon form av speed-utforskning?
Lystrad
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 28 mar 2010, 13:59

Inlägg av Lystrad »

[quote=""bunkrologen""]Hur gör man när man "kör ue" ?
Kör man bil genom objekten, någon form av speed-utforskning?[/quote]

Haha, ja det är väl en formuleringsfråga antar jag.. Men du förstår allt vad jag menar!
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""bunkrologen""]Hur gör man när man "kör ue" ?
Kör man bil genom objekten, någon form av speed-utforskning?[/quote]
Nej nej nej, helt fel... När man kör UE så sätter man sig i objekten och pillar på reglage, rattar, går upp för trappor, öppnar dörrar... Man försöker alltså att göra det människorna urpsrungligen gjorde där innan stället övergavs... En slags reality spel... Typ i nån gammal HC så leker man operatör eller nått, i en övergiven kyrka leker man präst och frälsare, i sjukhus leker man doktor och patient osv...

Har du inga varit med o kört RIKTIG UE!? Du av alla människor!? Fan, du är ju helt ute!
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""Lystrad""]Som titeln säger, hur ofta är ni ute på UE egentligen? Är det en gång i månaden, varje vecka, eller helt enkelt när ni finner tid till det?

Själv så har jag inte varit ute så jätteofta, men nu tänkte jag ändra på det och köra så fort jag får tillfälle. Ska faktist ut en liten sväng nu ikväll![/quote]

Jag finner aldrig någon tid till det, så jag får hålla mig till en gång i månaden alternativt en gång i veckan.

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Urban Exploration Gabriel
Inlägg: 117
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 17:23

Inlägg av Urban Exploration Gabriel »

För sällan :(
Kommer bli mycket mer till sommaren ;)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Benägen att hålla med bunkrologen om att trådnamnet "Hur ofta kör ni UE?" känns lite oklart, och själv så föredrar jag "Ruinbesök", men...

..det hela är en fråga om tillgång och tid, samt varierar under åren, men spontant så uppfattar jag att 70-80% av Ruin-tiden går till reserach, 10-20% av tiden går till besök.

Så, mellan tummen och pekfingret, så jag "ute i verkligheten" på besök/jakt på ruiner ca. 15-25 dagar per år, och reserchar/håller mig uppdaterad kring vad som skrivs/sägs runt ruiner, under några timmar av dygnet minst 100 dagar eller kvällar per år.

/B
Senast redigerad av 4 benkar, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tyvärr blir det utflykter alltför sällan. Ren ruinexpedition kanske 4x/år bara. Men det kan ju gå hand i hand med andra utflykter eller resor där ruiner inte varit det primära men ändå kommit in. . Det är forumet som står för mkt av "resandet". Många platser är så bra dokumenterade att jag kan känna att jag nästan varit där själv....

Personligen lägger jag ner nästan noll tid på research. Låter slumpen styra mkt och sedan hålla ögonen öppna i det närområde man befinner sig i. Som "slottet" jag la upp bilder på. Primärt en tur på isar i ett nytt område. "Slottet" blev bonus även om jag visste att det låg en stor fastighet där. Det gäller Sverige. Skulle jag tex åka till Berlin igen skulle jag nog lägga ner en hel del tid på research för att spara tid och hitta spännande platser.
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

När jag var arbetslös så var jag ute i princip dagligen och letade efter nya platser och utforskade/fotade. Numera har man jobb och får ägna mig åt annat under veckorna, då och då åker jag ut på en upptäcktsfärd eller ska man kalla det för ruinexpedition(som Elagabalus skrev) men då är det ju helgerna som gäller.

Just nu funderar jag på en längre resa utomlands med ruiner som huvudmål, som ska gå av stapeln under semestern, troligtvis första riktiga(betalda) semestern på 3 år så man får passa på...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
rasmusamanda
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 22 mar 2011, 20:29
Kontakt:

Inlägg av rasmusamanda »

Är ute varje helg, om inte, 2 ggr i veckan ca :)
Skriv svar