Vinylbrus cyklar vidare..

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Du verkar ju kunna skriva också. Kontakta någon cykel eller resetidning? Många drömmer om en sån här resa - få vågar. Borde finnas intresse för reserapporter under vägen
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Vinylbrus""]Räknar med att leva billigt likt förra turen - skillnaden nu är att kök kommer att medtas samt resesällskap, i alla fall initialt. Tillsammans bör vi kunna peppa varandra att inte spendera för mycket.

Jag har även avsagt mig boende samt inkomst så där har jag helt enkelt inte så mycket val. Min cykel - mitt hem :)

Siktar på 100 kr per dag.

Skulle vilja wwoofa (arbeta på bondgård mot mat och boende) nån vecka i transylvanien.



Skräckberättelse? Hur som helst så tar jag gärna en länk om du orkar.[/quote]

Jag hoppas att läsningen uppskattas. Det tog mig en halvtimme att hitta länken... :)

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=346256

PS, glöm inte boktipset i slutet av berättelsen, den kan nog vara användbar även om du trampar.. :)
Senast redigerad av 1 bunkrologen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Vinylbrus""]Tänker försöka hålla mig rullande över sommaren. Ner genom baltländerna, Polen, Rumänien, forna Jugoslavien, Albanien.. Ungefär.
[/quote]
Låter som en väldigt intressant resa, du lär hitta en massa ruiner och annat kul längst med vägen utan att behöva anstränga dig.

Ska tipsa dig om några ställen i Tallin-området.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""bunkrologen""]Jag hoppas att läsningen uppskattas. Det tog mig en halvtimme att hitta länken... :)

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=346256

PS, glöm inte boktipset i slutet av berättelsen, den kan nog vara användbar även om du trampar.. :) [/quote]

Ja absolut. Nog för att jag gillar äventyr men det känns onödigt bökigt att ta sig in där med ett fordon. Känns lite som att ju mer grejer man har med sig, ju mer kan gränsvakterna/poliserna jävlas. En internetkontakt korsade sig genom Transnistrien med bil från Ukraina och det gick inte heller smärtfritt. Får väl lämna cykeln i Moldavien och åka buss in eller nåt likande om det ska bli ett besök.

[quote=""Saddam""]Låter som en väldigt intressant resa, du lär hitta en massa ruiner och annat kul längst med vägen utan att behöva anstränga dig.

Ska tipsa dig om några ställen i Tallin-området.[/quote]

Tack för tipsen! Kommer att följa dessa. I Lettland siktar jag på att hålla österut mot det fattigare området kring Rēzekne.
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

Jag önskar lycka till och mycket nöje på färden! En helt fantastisk grej att göra!
Användarvisningsbild
Kulturskymning
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 15:46
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Kulturskymning »

Detta är äventyr på allvar! Lycka till!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Vinylbrus cyklar vidare..

Inlägg av Grishnac »

Jag tycker att du helt klart skall ta med dig någon sorts enkel "toy camera" och ta en del bilder under resan för att sedan skriva en liten bok om det hela, det måste bara bli en given succé.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

[quote=""Grishnac""]Jag tycker att du helt klart skall ta med dig någon sorts enkel "toy camera" och ta en del bilder under resan för att sedan skriva en liten bok om det hela, det måste bara bli en given succé.[/quote]

Tanken var att jag skulle ta med en hyfsad kompaktkamera men eftersom jag inte längre äger en sån eller vill spendera resepengar på att köpa en så blir det nog så att jag släpar med systemkameran. Bok vettetusan men en reseskildring kan jag kanske bjuda på här efteråt.
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

Saja. Da var man rullandes igen. Med kvass i systemet ar allt mojligt :)

Lamnar Riga for vidare fard soderut imorgon. Hittat en hel del kul och aven vakthundar inne pa en gummifabrik. Lever livet skulle man kunna saga :p

16 dagar - 1150 km.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Bra jobbat Vb, ser ju väldigt intressant ut, ta't lugnt o passa dig för de rabiessmittade-zombie-varulvs-människohjärnätande-vakthundarna, får lite skräckfilmskänsla när jag ser byggnaderna och miljön
Skriv svar