Antennidentifikation

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Faniskogen""]Tackar för svar. Platsen har varit (vad jag tror i alla fall) en Observationsplats för civilförsvaret. Kan dessa ha hört till denna eller är de uppsatta efteråt? Har inte sett några sådana här vid någon annan jag besökt. Då har jag iof inte besökt många heller.
Dessa sitter också där.[/quote]

Såg nu vilken mast detta är och den tillhör en amatörradioklubb, vilken jag själv tidigare var medlem i. Masten är uppförd av klubben själv och har inget med OBS platsen att göra. Det har dock tidigare funnits telefon framdraget till OBS platsen i just detta fall.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""kristofer""]Såg nu vilken mast detta är och den tillhör en amatörradioklubb, vilken jag själv tidigare var medlem i. Masten är uppförd av klubben själv och har inget med OBS platsen att göra. Det har dock tidigare funnits telefon framdraget till OBS platsen i just detta fall.[/quote]

Okej, tackar för det svaret. Är ju lite roligt draget allt där, fastsatt med rep och linor i träden osv :)

Ja telefonledningen finns ju fortfarande dragen fram till huset, men går sedan bara till en stolpe in i skogen och slutar där. Sk3 (tror det kallas så?) är ju i väldigt fint skick också!

Är det något kvar inuti huset från tiden då det agerade OBS-plats?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Faniskogen""]Okej, tackar för det svaret. Är ju lite roligt draget allt där, fastsatt med rep och linor i träden osv :)

Ja telefonledningen finns ju fortfarande dragen fram till huset, men går sedan bara till en stolpe in i skogen och slutar där. Sk3 (tror det kallas så?) är ju i väldigt fint skick också!

Är det något kvar inuti huset från tiden då det agerade OBS-plats?[/quote]

Ja de brukar bli lite roliga lösningar när man inte har allt i färdiga lösningar. Huset i sig har inget med osb-platsen att göra utan tillhör bla radioklubben.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Skriv svar