Pixbox?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

På mitt flickrkonto är det max 200 bilder och det har jag fyllt. Har jag ett för gammalt konto? Behöver jag ett nytt?
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""dhx""]På mitt flickrkonto är det max 200 bilder och det har jag fyllt. Har jag ett för gammalt konto? Behöver jag ett nytt?[/quote]
Hmm, jag ligger på 160... Men läser man på deras info sida så står det bara om en uppladdninsbegränsning, ingenting om ett max tak.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Hey stockholm2008! About your photostream...You have 192 photos stored on Flickr. Once you hit 200, you'll need to upgrade to a Flickr Pro account or you'll only be able to see your most recent 200 photos.


Mitt Flickr gratiskonto är i limiterat till 200 bilder. Största storleken på bilder i gratisversionen är 1024 x 576 (vilket räcker rätt bra - verkar större än Pixbox iaf).

Jag skulle ev kunna satsa Flickrs betaltjänst. Lätt att lägga upp "sets". Snygg diavisning med kommentarer. Dessutom ( om man nu tycker det är kul) blir det diskussioner om bilder. Fått flera förfrågningar av någon grupp som vill ha en bild på sin gruppsida. Eller att någon valt en bild som favorit. Ja ja. Kanske inget huvudargument men kul att ens bilder uppmärksammas.

Beror väl mkt på intresse. Har man ett så omfattande material som tex Benkar så är en egen hemsida självklar. Jag har alltid tyckt text varit Numero Uno tidigare men börjar mer och mer anse att bilden kanske är det viktigaste i "övergivet-genren". Och då skall bilden vara rejäl och helst fylla hela skärmen
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Sets kan jag göra och kommentarer får jag också då och då... Kan det vara så att nya konton inte har dessa begränsingar?

Så fort jag pillat med helgens bilder så kommer jag nog över 200... Kan rapportera då vad som händer.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Akrylamid""]Sets kan jag göra och kommentarer får jag också då och då... Kan det vara så att nya konton inte har dessa begränsingar?

Så fort jag pillat med helgens bilder så kommer jag nog över 200... Kan rapportera då vad som händer.[/quote]

Ja gör det. Sets och kommentarer etc kommer förstås även i gratisversionen. Skrev lite otydlig här.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Läste just lite mer... 200 begränsningen gäller även mig...

"If you have fewer than 200 photos, we display them all. If you have more than 200 photos, only the most recent 200 are displayed."
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Väntar med spänning på helgens bilder :)
Användarvisningsbild
Forsis
Inlägg: 139
Blev medlem: sön 21 nov 2010, 15:38
Kontakt:

Inlägg av Forsis »

[quote=""benkar""]Finns väl flera glada medlemmar här på 28ds som använder http://www.pbase.com ? Har inte hört några klagomål från dom?
[/quote]

Jag använder PBase och är mycket nöjd med det. Jag gillar framför allt den enkla och reklamfria presentationen.

Man kan testa PBase gratis under 30 dagar genom att skapa ett "Trial Account": http://www.pbase.com/register

På PBase finns även ett diskussionsforum, som är väl värt ett besök: http://forum.pbase.com/

Sökfunktionen kan också varmt rekommenderas. Prova till exempel att söka på "urban decay": http://www.pbase.com/search
Användarvisningsbild
Vastmanland
Inlägg: 122
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 15:13
Kontakt:

Inlägg av Vastmanland »

Någon som vet hur man får bort geotagg på Pixbox? Jag får sitta och "dölja" bild för bild efter jag har laddat upp dom..
Skriv svar