Pixbox?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Pixbox?

Inlägg av dhx »

Helt plötsligt är alla mina pixboxbilder helt urvattnade. Både svärta och mättnad har försvunnit. Någon som har haft liknande problem. Eller förslag på vad det kan bero på? Är det någon inställning på just min sida? Eller ett problem som ni andra också har just nu med pixbox. Gäller alltså inte bara nyuppladdade bilder, utan även gamla.
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Det står på hemsidan om problemet, läs där.
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Jag hittar inget om det problemet, bara om trasiga bilder p g a en trasig server. Har du sett något, så får du jättegärna länka :)

[quote=""LINK82""]Det står på hemsidan om problemet, läs där.[/quote]
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""dhx""]Helt plötsligt är alla mina pixboxbilder helt urvattnade. Både svärta och mättnad har försvunnit. Någon som har haft liknande problem. Eller förslag på vad det kan bero på? Är det någon inställning på just min sida? Eller ett problem som ni andra också har just nu med pixbox. Gäller alltså inte bara nyuppladdade bilder, utan även gamla.[/quote]

Pixbox verkar ju ha haft en del problem med sin lagringsarea.

Använder inte Pixbox själv, då jag alltid o-gillat bildstorlek och den komprimering dom antagligen använder. (Man lägger upp en bild i bra kvalité, men så komprimerar dom den, så blir det inte som upplagd bild var)

Kan det vara så att Pixbox ökat på komprimeringen, så att bilderna tappat kvalité, som du ser det, för att lösa sina lagringsproblem?

Pixbox borde ju svara på ditt inlägg/fråga i deras forum, eller andra Pixbox-användare klaga de också?

Vill inte vara spydig eller dryg, men gratis är gratis, då får man ta det man får, och kanske acceptera lång svarstid på frågor till Gratis-leverantören, och att bilderna blir som de blir?

/B
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Eller kanske fundera på att betala lite? Vad använder ni som ni tycker är bra. Många har väl egna hemsidor, men jag är inte så haj på det och har inte riktigt tid att lära mig hur man gör.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""dhx""]Eller kanske fundera på att betala lite? Vad använder ni som ni tycker är bra. Många har väl egna hemsidor, men jag är inte så haj på det och har inte riktigt tid att lära mig hur man gör.[/quote]

Finns väl flera glada medlemmar här på 28ds som använder http://www.pbase.com ? Har inte hört några klagomål från dom?

*Direct Image Linking (post your photos on other sites)
*Number of photos limited only by your available storage space.
*Unlimited number of galleries.
*Zip uploads, Stylesheets, EXIF extraction, automatic thumbnailing

"US$23 yearly for 800 MB of photo storage"

Låter väl rimligt/en kostnad att kunna överleva?

http://www.pbase.com/pricing.html

/B
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Jag har mina bilder på flikr, gratis varianten. Jag tycker det funkar riktigt bra och har ännu inte sett någon anledning att nappa på deras betalkonto.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Akrylamid""]Jag har mina bilder på flikr, gratis varianten. Jag tycker det funkar riktigt bra och har ännu inte sett någon anledning att nappa på deras betalkonto.[/quote]

Jag är antagligen jättetråkig, men tycker personligen att även flikr "suger" :o

Kan inte förstå att så många blir alergiska så fort man måste betala några kronor per år, tex 150 kr/år för 800 Mb på pbase?

Själv så betalar jag 360 kr/år för egen se-domän och 3 Gb utrymme för allt på benkar.se, och kan när jag så jag vill byta leverentör (Har lagrat allt grunddata/bilder lokalt på min PC och kan tanka upp exakt samma innehåll hos en annan leverantör)

Och vill man inte trixa själv (det jag gör är enkelt, jag är oduglig på webbsidor osv) är då tex pbase ännu billigare, ingen reklam, och man har köpt en tjänst och kan då ställa krav)

Men, men, vi tycker alla olika :)

/B
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Akrylamid""]Jag har mina bilder på flikr, gratis varianten. Jag tycker det funkar riktigt bra och har ännu inte sett någon anledning att nappa på deras betalkonto.[/quote]

Fickr känns helt ok men visst är gratisvarianten begränsad till 200 bilder ännu? Största upplösningen är inte heller så stor på gratisvarianten men den duger.

jag lägger ju inte upp så många bilder men gillar ändå blogger ( någon slags gratistjänst) då bilderna blir rejält stora när man klickar på dem. Men lite svårnavigerat för någon som bara tittar in kanske

Pixbox? Tyvärr känns folks bilder så små att jag nästan tröttnat på att titta där

Edit
Vet inte ens vad tjänsten heter jag använder..... men ser ut så här :

http://hansmobilablogg.blogspot.com/sea ... results=36
inte optimalt men plats för text och bilderna blir ju hyfsat stora när man klickar på dem.
Senast redigerad av 2 Elagabalus, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""benkar""]Kan inte förstå att så många blir alergiska så fort man måste betala några kronor per år, tex 150 kr/år för 800 Mb på pbase?[/quote]
150kr är ingenting, men jag kan vända på frågan... Varför skulle jag vilja betala 150kr per år om jag är helt nöjd med den gratistjänsten jag har? :confused: Jag ställer inga stora krav, och flikr gör det jag vill att den ska göra...

Jag har eget domän och egen snickrad hemsida också, men den är mer ägnad till klätterbilder, även om bilderna på flikr kontot hamnar där också till slut.

[quote=""Elagabalus""]Fickr känns helt ok men visst är gratisvarianten begränsad till 200 bilder ännu?[/quote]
Man får ladda upp 300 mb bilder per kallender månad... Jag har legat på max 6% av det. Helt ok... och jag stör mig fruktansvärt på pixbox sätt att bläddra bilder... Flikr duger bra.
Skriv svar