Estland, Lettland, Litauen, Polen.

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""SvenHedin""]Helt korrekt det blir den vägen på ett ungefär. Ska fram koordinaterna om du har tid och lust :) [/quote]

Inga problem. Kan skicka över en Google Earth KMZ:a-kordinat för det stället om du PM:ar mig din mailadress. :)

Har inga större problem dela med mig av utländska platser jag besökt, via PM/mail, men bra veta mer exakt rutt/del av ett land, tar en stund rota i gamla papper/dokument och få fram kordinater till respektive besökt plats.

I tex Baltikum har jag/vi tidigare kört via ett Lettiskt kartprogram som har annat kordinatsystem än tex Google Earth, så kordinater till varje plats måste manuellt sökas fram i min sura gamla (och numera nästan kasserade) Laptop och ändras till tex Googel Earth-kordinater :(

/B
SvenHedin
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 09 sep 2009, 13:09

Inlägg av SvenHedin »

Vi har 12 dagar att tillgå.
SvenHedin
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 09 sep 2009, 13:09

Inlägg av SvenHedin »

Hur är det med att hitta boende i städerna är det något problem om man inte har förbokat dvs.?
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Rekommendationen är från min sida att alltid boka innan. Då har man säkerheten att alltid ha bodende.
Det finns mycket boenden, men det kan också innebära att man får börja jaga redan klockan 4-5 i stället för att checka in kl 8 på det förbokade..
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""SvenHedin""]Måste iaf besöka basen där du hittade den stilliga Leninhuvudet :) [/quote]

Råkade av en händelse passera nämnda basen i eftermiddags och till min förvåning hade Lenins huvud skändats av "mighty old farts, the slowest ue crew in sweden" nån som vet vilka som ligger bakom detta ? :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SvenHedin
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 09 sep 2009, 13:09

Inlägg av SvenHedin »

Var där idag men då hade någon tagit tröjan.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""SvenHedin""]Var där idag men då hade någon tagit tröjan.[/quote]

:mad:

/B
Skriv svar