Hjälp med novell rörande Zombieapokalypsen?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

Mest zombieliknande varelser jag sett någon gång var i en svårt avfolkad ort i en hemlig del av Bergslagen. Satt i bilen, såg människor med upplösta, blåröd färgade näsor och hasande gång röra sig mot mig. Apokalypsen??? tänkte jag... ända till jag insåg att jag parkerat utanför systemet och att klockan var tio i sex.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Birdis""]Är det i regel för trångt för att använda en påk på zombies i en normalstor tunnel? [/quote]

Har nu tillbringat 80 timmar av mitt liv för studera detta lite mer seriöst, tittat igenom många filmer osv. Men, kommer man egentligen någonstans (dvs, ta död på en Zombie) genom att slå på en Zombie med en påk? Är det ens möjligt slå ihjäl en Zombie med en påk?

Har en hel drös med Zombies på jobbet, går varken väcka eller döda dom med en påk.... :mad: Det enda som händer är att man hör ett "Va?" :D

Är inte det enda rätta att skjuta Zombies i huvudet? Om man gör så, är det ju inte för trångt, även om det sker i en tunnel :confused:

http://www.youtube.com/watch?v=KMEKKSmsVJs

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jornmark""]Mest zombieliknande varelser jag sett någon gång var i en svårt avfolkad ort i en hemlig del av Bergslagen. Satt i bilen, såg människor med upplösta, blåröd färgade näsor och hasande gång röra sig mot mig. Apokalypsen??? tänkte jag... ända till jag insåg att jag parkerat utanför systemet och att klockan var tio i sex.[/quote]

Hmmm, Zombies i Bergslagen, på väg till bolaget... :p

I Härjedalen är de (Zombies/blivande Zombies) mer företagsamma, de ringer 112 för att ta sig till bolaget, antagligen för jobbigt släpa sig fram... :D
http://op.se/lanet/harjedalen/1.3717134 ... olisanmald

/B
Skriv svar